11 dec. 2020 | 11:02

Dacia și Ford apasă pedala în plină pandemie: cum produc pe bandă rulantă

ACTUALITATE
Dacia și Ford apasă pedala în plină pandemie: cum produc pe bandă rulantă

Dacia și Ford, singurii producători auto care fac mașini la noi în țară, încearcă să uite lunile în care producția a fost oprită și apasă la maximum pedala pe final de an.

Dacia și Ford trag tare pe final de an să recupereze pierderile cauzate de lunile de lockdown când activitatea uzinelor din Craiova și Mioveni a fost oprită. Cei doi constructori au scos pe poartă peste 400.000 de mașini în primele 11 luni ale anului. E drept că e mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut.

Dar se putea și mai rău.

Din luna mai, când activitatea a revenit la normal, ritmul a fost specific unui an obișnuit.

Dacia și Ford trag tare pe final de an

Dacia conduce topul mașinilor fabricate la noi în țară, iar Duster e vedeta de pe podium. S-au fabricat, de la începutul anului și până acum, peste 170.000 de unități, iar pe locul al doilea se află Ford Puma cu aproape 100.000 de modele. Vine apoi EcoSport.

E încă o dovadă că SUV-urile sunt la mare căutare, iar cei doi producători au cu ce să satisfacă piața europeană și nu numai. 

Datele ACAROM arată că în noiembrie 2020, au fost produse în România un număr de 48.208 autoturisme, o creștere de 8% față de perioada similară din 2019, respectiv 44.341 unități. Dintre acestea 28.650 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 19.558 unități au fost produse de uzina Ford de la Craiova. Pe primele 11 luni din 2020, producția totală de autoturisme în România se ridică la 404.699 unități, în scădere cu 10% față de perioada similară din 2019, respectiv 452.272 unități.

  • DACIA Duster – 170.970 unități
  • FORD Puma și EcoSport–164.404 unități
  • DACIA Sandero – 30.814 unități
  • DACIA Logan – 29.948 unități
  • DACIA Logan MCV – 8.563 unități

Se putea și mai rău

De precizat că anul 2020 a fost marcat de întreruperi ale producției din cauza pandemiei. Dar dacă stai să compari cu 2019, scăderea nu e atât de abruptă, în sensul că se putea și mai rău. În 2019, Dacia a produs 349.528 de autoturisme, în creştere cu 4% faţă de anul anterior, iar Ford a produs aproape 141.000 de maşini, volum similar cu cel din 2018.

Astfel, anul trecut, producția de autoturisme Dacia și Ford s-a apropiat în premieră de pragul de 500.000 de unităţi (mai exact 490.412 de maşini), adică jumătate de milion. Acest prag ar fi putut fi, poate atins, anul acesta, dacă nu traversam această criză.

Producătorilor nu le-a mai rămas decât să spere că acest obiectiv va fi atins în 2021.