Performanța Dacia pe piața auto din România încă e impresionantă

Performanța Dacia pe piața auto din România încă e impresionantă

Piața auto din România s-a mișcat bine în 2019. Cifrele arată că volumul a crescut considerabil, iar Dacia stă extrem de bine.

Vânzările de autovehicule de pe piața din România au atins anul trecut cifra de 200.000 de unități. Nici producătorii locali, ca Dacia și Ford, nu stau prost. E un volum considerabil, cu șapte procente mai mare decât în 2018. Datele sunt centralizare pe primele 11 luni ale anului și arată un trend ascendent.

Românii cumpără încă mașini și, în lipsa infrastructurii, modelele electrice încă nu sunt la mare căutare. Ceea ce s-ar putea schimba, dacă Dacia ar avea un astfel de autovehicul la preț mai mic. Volumul pieței a depășit cinci miliarde de euro, dacă se ia în calcul un preț mediu de 25.000 de euro cu TVA pentru fiecare mașină vândută.

Practic, s-a atins volumul din 2008, arată datele din piață adunate de specialiști.

Piața auto în 2019

Datele arată că piața locală şi-a du­blat volumul în ultimii cinci ani, cres­când de la 100.000 de autovehicule în 2014 la 200.000 în 2019.

Piaţa auto locală nu a mai depăşit pragul de 200.000 de autovehicule noi vândute într-un an din anul 2008 când s-au livrat 324.000 de autovehicule. Dacă economia nu decelerează anul acesta și nu se întâmplă vreun deranj pe piețele internaționale, e posibil ca trendul să se mențină ascendent. Totodată, e posibil ca vânzările să fie influențate și de modelele noi. Dacia va avea un Duster pe GPL, dar și un Sandero nou.

De remarcat și că, din 2017, a fost eliminat și timbrul de mediu ceea ce a accelerat înmatricularea de mașini noi. În continuare, însă, problema o reprezintă mașinile vechi de pe străzi, după cum atrag atenția reprezentanții Porsche. Strict din acest punct de vedere, programul Rabla nu s-a dovedit prea eficient.

 „Vorbim de un program Rabla pentru reînnoirea parcului auto naţional, este important să susţinem eliminarea maşinilor vechi. Am purtat discuţii şi toţi sunt interesaţi de acesta şi programul de electrificare este susţinut. Ce lipseşte din proiect? Metode eficiente de a bloca intrarea de rable în ţară. Aici nu avem o soluţie spectaculoasă deoarece apetitul este foarte mare şi este dictat de buzunar, însă în timp şi clientul va conştientiza ce iese pe ţeava de eşapament a unei maşini vechi.”
Brent Valmar, director general Porsche România

Cum s-a descurcat Dacia

Între ianuarie și noiembrie, Dacia a condus categoric topul înmatriculărilor de mașini noi. Marca autohtonă a vândut în România 45.307 unități noi în primele 11 luni ale anului trecut.

Locul 2 este ocupat de compania-mamă Renault, cu 12.258 de unități, în timp ce pe a treia poziție a podiumului se află Skoda, cu 11.456 de unități.

Pe locul patru se găsește Ford, cu 11.148 de unități vândute, iar pe cinci vin germanii de la Volkswagen, cu 9.962 de unități.

Per total,  înmatriculările de autoturisme noi în luna noiembrie 2019 au crescut în România cu +57.67% față de noiembrie 2018. S-a atins, astfel, un volum record de 13.091 unități. În primele 11 luni din 2019, numărul autoturismelor noi înmatriculate este de 147.789 unități, ceea ce reprezintă o creștere cu +21.5% comparativ cu perioada similară din 2018, potrivit datelor ACAROM.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI