Industria auto din România e una puternic susținută de singurii producători care au uzine la noi în țară – Dacia și Ford.
2019 a fost un an bun pentru industria auto din România. Dacia și Ford sunt singurii constructori auto care au fabrici în România, iar investițiile lor trag în sus țara noastră. Marca autohntonă și cea americană au reușit, în ciuda lipsei infrastructurii, să se descurce extrem de bine.
Datele din piață arată că producția de automobile în țara noastră s-a apropiat anul trecut de pragul de jumătate de milion de unități. Au ieșit pe porțile celor două fabrici – de la Mioveni și Craiova – nu mai puțin de 490.412 mașini. Este o creștere cu trei procente față de anul 2018.
Așadar, lucrurile merg înainte.
Dacia a fost la un pas de a trece pragul de 350.000 de unităţi asamblate pe piaţa locală, în condiţiile în care aceasta este capacitatea instalată a uzinei. Fabrica de la Mioveni are, așadar, un grad de încărcare de aproape 100%.
Din 2020-2021 capacitatea uzinei va fi extinsă la 406.000 de unităţi, în urma unei investiţii a Renault de peste 100 mil. euro.
Dacia a produs, în 2019, 349.528 de autoturisme, în creştere cu 4% faţă de anul anterior. Este pentru prima dată în istorie când uzina de la Mioveni se apropie atât de mult de pragul de 350.000 de maşini.
La rândul lor, americanii de la Ford au produs în 2019 aproape 141.000 de maşini, volum similar cu 2019, în condiţiile în care în octombrie a intrat în producţie SUV-ul Puma, alături de EcoSport la Craiova. SUV-urile rămân în continuare modelele cu cea mai ridicată producţie.
Pe modele, productia de autoturisme se prezinta astfel:
Înmatricularile de autoturisme noi în Romania au crescut în decembrie 2019 cu +48.34% față de decembrie 2018, la un volum de 13.773 unități. Pe tot parcursul anului trecut, autoturismele noi înmatriculate au fost în număr de 161.562 de unități. Asta arată, de fapt, că, în continuare, pe străzile din România continuă să circule mașini la mâna a doua.
Iată clasamentul mașinilor noi înmatriculate în 2019: