19 nov. 2020 | 14:59

Dacia care n-o să circule niciodată în România: secretul mașinii de care Renault n-ar vrea să știi

AUTO
Dacia care n-o să circule niciodată în România: secretul mașinii de care Renault n-ar vrea să știi

Prima Dacia Logan a ajuns pe șosele în urmă cu mai bine de 16 ani. Și în tot acest interval a devenit o mașină iconică. Așa e cazul și acum.

Ți s-a părut interesantă Dacia făcută de indieni să meargă cu motor electric? Stai să vezi modelul despre care discutăm acum. E unul produs fără acordul Renault, sau Dacia, și cu piese fără o origine certă.

E vorba de o versiune de Logan construită în Iran fără licență și fără ca grupul Renault să aibă vreun cuvânt de spus. Cum e vorba de Iran, nici sancțiunile care ar putea fi aplicate nu înseamnă mare lucru. Producătorul local care folosește designul de Logan are sediul la Teheran și a anunțat planurile de a produce în masă o versiune iraniană a mașinii românești.

Doi ani au trecut de când Renault s-a retras din Iran, la presiunea guvernului american, după ce Statele Unite ale Americii au acuzat Teheranul de producerea armamentului nuclear. Acum, mașina Renault a ajuns în grija SAIPA. Aceasta e compania care va produce local un Logan din diverse bucăți mai mult sau mai puțin sigure.

SAIPA este al doilea cel mai mare producător auto din statul din sud-vestul Asiei. Până atunci, Dacia Logan se producea în Iran sub denumirile de Renault L90, Renault Tondar 90 și Renault Pars Tondar. Modelele prezentau diferențe minime. Acestea au la bază, cum vezi în imaginea de mai jos, o Dacia Logan de primă generație (lansată în 2004).

Dacia Logan fabricare Iran

Logan fără licență de la Dacia sau Renault

Șeful companiei care va copia Logan în Iran a spus că firma SAIPA a reușit să producă 85% dintre piesele necesare. Totodată, angajații se pricep suficient de bine să asambleze mașina fără mari probleme. În perioada în care mașina era fabricată cu acordul Renault doar 45% dintre componente erau realizate în Iran.

Desigur, șeful companiei se laudă acum că această Dacia creată de la zero va avea o calitate superioară față de versiunea construită înainte de 2018, sub controlul Renault, după cum notează Promotor. Modelul va fi restilizat și va primi tehnologii moderne. Orice ar însemna tehnologii moderne.