Cursurile online, mană cerească pentru unii: cine câștigă de pe urma faptului că elevii învață de acasă

Cursurile online, mană cerească pentru unii: cine câștigă de pe urma faptului că elevii învață de acasă

Școala a început anul acesta într-un context dificil din cauza crizei sanitare. Dar cineva are de câștigat de pe urma faptului că mulți elevi fac cursuri online.

Școala a debutat anul acesta în plină pandemie de coronavirus, iar sistemul s-a văzut obligat să se adapteze. Profesorii s-au văzut nevoiți să se pună la curent cu noile tehnologii și, deși cursurile s-au reluat și-n clase, există situații în care se impune teleșcoala. Din toată această situație, unii au de câștigat.

Și vorbesc aici despre retailerii care vând accesorii de nelipsit din toată infrastructura care permite cursurile de la distanță: adică laptopuri, tablete și camere web. 

Cursurile online, câștig pentru retaileri

De când a început școala, s-a observat p creștere a vânzărilor de laptopuri, tablete și camere web cu aproximativ 50%, pe fondul incertitudinii modului de desfășurare a cursurilor (clasic, online, sau hibrid). Spre deosebire de anii trecuți, majoritatea părinților s-au pregătit acum și pentru situația ca școala să se desfășoare online.

Mai mult, au luat în calcul să lucreze de acasă și au investit în echipamentele necesare, atât pentru ei, cât și pentru copiii lor: laptopuri, tablete, camere web, imprimante, monitoare, produse de rețelistică. S-au făcut achiziții și pe zona de confort.

Românii au cumpărat, astfel, televizoare mai mari și mai performante, echipamente pentru întreținerea curățeniei, pentru gătit și pentru desfășurarea de activități fizice acasă.

Familiile cu copii și cei care lucrează de acasă au fost în situația de a investi preponderent în echipamente hardware în această perioadă. Bugetul mediu per familie a crescut și cu 50%, ajungând la aproximativ 1.500 de lei. Iar particularitățile, atunci când vine vorba despre comportamentul de consum în aceasta perioadă, țin de necesitate și de rapiditate. Nu mai este nevoie de multe interacțiuni cu un produs până la achiziția acestuia, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.

Și segmentul corporate, reprezentat atât de domeniul public, cât și cel privat, a majorat achizițiile de hardware din aceasta perioadă.

„Spre exemplu, ca reacție la contextul actual, am primit foarte multe cereri de la instituții publice pentru cantități mai mari de echipamente în zona de primării și consilii județene”, mai spune Mihai Pătrașcu, menționând că a dublat departamentul Corporate pentru a veni în sprijinul cererii mari.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI