Cum s-au băgat chinezii pe felia Zoom și cum încearcă să profite de „noua normalitate”
Zoom și alte aplicații care găzduiesc apeluri și conferințe video au fost la mare căutare în perioada asta. Iar chinezii n-au ratat ocazia de a-și promova propriile aplicații de acest fel.
A fost o perioadă în care ai ținut legătura de la distanță cu oamenii dragi, iar aplicații ca Zoom ți-au făcut viața mai ușoară. Succesul înregistrat de aplicație i-a determinat și pe alții să vină cu soluții similare. Chiar și pe giganți ca Facebook, care a venit cu Messenger Rooms.
Dar de pe această felie n-aveau cum să lipsească chinezii.
Chinezii, pe felia Zoom
Chiar dacă interdicțiile încep să fie ridicate, încet-încet, în majoritatea țărilor, mulți și-ar putea da seama că e mult mai comod să ții o videoconferință sau să comunici de la distanță. Mai mult, există angajatori mari precum Facebook și Twitter care au spus că le vor permite angajaților să lucreze de acasă de acum încolo.
În acest context, va exista în continuare o cerere foarte mare pentru aplicații de tip Zoom. Dar compania se pregătește acum să rivalizeze cu servicii similare venite din China. Pentru că asiaticii n-au stat degeaba. Beijingul chiar a blocat versiunea internațională a Zoom încă din septembrie și le-a oferit cetățenilor alternative.
Alternative locale, evident.
Ce sunt DingTalk și VooV
Astfel, DingTalk de la Alibaba și VooV de la Tencent s-au impus rapid pe piață. Și, odată cu apariția pandemiei, aceste servicii au explodat pur și simplu, din moment ce au fost folosite de foarte mulți oameni aflați în izolare sau carantină
DingTalk susține că are nu mai puțin de 10 milioane de utilizatori – firme și companii și peste 120 de milioane de studenți din China. Și funcțiile sunt impresionante, din moment ce capacitatea a fost triplată. Astfel, pot participa la o videoconferință în același timp nu mai puțin de 300 de persoane. În aprilie, DingTalk a lansat și versiunea internațională pe piețe din Asia precum Japonia, Singapore și Hong Kong.
VooV de la Tencent oferă, de asemenea, servicii de videoconferință. A fost lansată în decembrie anul trecut și e disponibilă deja în India, Japonia și Singapore. În acest context, Zoom a pierdut o piață extrem de importantă.
Pentru că chinezii sunt obligați, sub o formă sau alta, să meargă spre aplicațiile locale.
Piața tehnologiilor de videoconferință este extrem de importantă și, spun cei de la Transparency Market Research, va crește până în 2030 până la 16 miliarde de dolari anual în materie de venituri – de la 6 miliarde de dolari anul acesta.