Cum au învățat inclusiv părinții și bunicii tăi să facă achiziții online în pandemie
Pandemia a accelerat comportamentele de consum îndreptate spre zona online și i-a făcut pe mulți să fie familiarizați cu acest concept.
Pandemia a modificat multe comportamente de consum și cel mai vizibil dintre ele se referă la cumpărăturile online. Chiar și cei care nu făceau până acum asta au fost nevoiți să învețe și chiar s-au descurcat, arată un studiu realizat de Nielsen. Astfel, 20% dintre cumpărătorii din online sunt începători şi au făcut acest lucru forţaţi de criza sanitară.
Ulterior, probabil, au descoperit că e mult mai comod și-și vor păstra acest obicei.
Părinții și bunicii au învățat să facă achiziții online în pandemie
Doi din zece români care au făcut cumpărături online în ultimele şase luni sunt începători şi au făcut acest lucru pentru că au fost constrânşi de momentele de lockdown și de restricțiile ulterioare. Mai mult, această perioadă i-a vulnerabilizat atât financiar, cât şi din punctul de vedere al sănătăţii.
Persoanel care fac achiziții direct pe internet s-ar putea numi generic e-cumpărători. 20% dintre românii intervievaţi – vârste cuprinse între 18 și 55 de ani – au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.
„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care Covid-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul ‘novicilor’ în online se află părinţii cu copii sub doi ani. Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.
Dacă privim spre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului, este important de ştiut faptul că 85% dintre aceştia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.
„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, a mai spus Dragomir.
Printre categoriile preferate se numără Modă și Electronice, dar s-a apelat des și la servicii de food delivery și produse de îngrijire a locuinţei şi pentru copii.
Diversitatea de mărci şi de produse este importantă pe termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.