Cum ar fi arătat azi Dacia dacă interesele lui Ceaușescu nu ar fi contat prea mult

Cum ar fi arătat azi Dacia dacă interesele lui Ceaușescu nu ar fi contat prea mult

Dacia e o marcă ce rezistă pe piață de pe vremea lui Ceaușescu. Numai că a trecut prin multe transformări de atunci și nici măcar n-ar fi trebuit, poate, să arate așa nici la început.

Dacia e un brand românesc ce încă mai contează în industria auto. A fost premiat ani la rândul drept cea mai de succes marcă românească, iar tehnologia pe care Renault o aduce inclusiv la Mioveni se dovedește a fi una dintre cele mai bune. Numai că Dacia ar fi putut să arate cu totul altfel azi.

La începuturile Dacia, în 1965, Partidul Comunist a decis să realizeze un automobil românesc. Și n-au făcut-o ai noștri de la zero, ci PCR s-a gândit să cumpere o licență de fabricant. Era o practică des întâlnită la acea vreme, și alte țări comuniste și din Asia făceau același lucru.

Cum ar fi arătat azi Dacia dacă Ceaușescu n-ar fi tras sfori

La licitația din 1966 au participat mai multe mărci cunoscute chiar de la acea vreme: Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și DKW, producătorul vest-german. Toți au adus unul sau două modele de testare, iar România trebuia să-și aleagă unul – care să servească drept inspirație pentru prima Dacie.

A fost ales modelul R10 al francezilor de la Renault – pe care-l vezi în poza de mai jos:

Numai că existau și alte modele de la care putea pornea inspirația pentru Dacia. Iată-le:

Se pare că Ceaușescu știa de dinainte că Renault va câștiga licitația, lucru care s-a și întâmplat. Motivele nu erau deloc întâmplătoare întrucât Renault era singura companie de stat prezentă la licitație și România se afla în relații bune cu Franța, dovadă stă faptul că Charles de Gaulle vizitase România în 1966.

În cele din urmă, România a ales Renault, dar mașina aleasă după care să se facă Dacia 1100 a fost modelul R8. Dacia 1300 a fost făcută după modelul Renault R12.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI