Cum a tratat Google minciunile despre epidemia de coronavirus (COVID-19)
Giganții digitali precum Google și Facebook au fost acuzați în repetate rânduri că nu fac nimic pentru a opri fenomenul fake news și manipularea. Epidemia de coronavirus și subiectele pe Covid-19 au reprezentat un test pentru aceste companii.
În plină epidemie de coronavirus, internetul e plin de informații pe acest subiect. Unele site-uri sunt obiective, dau informații doar din surse sigure și nu vin cu mesaje alarmiste și care au rolul de a panica populația. Altele, însă, în goana după senzațional se comportă fix invers.
Fac totul în goana după trafic și nu-și propun să informeze corect publicul. E bine, responsabil cu conținutul afișat internauților este și gigantul Google. Care, contrar așteptărilor, pare că s-a implicat extrem de bine în stoparea conținutului care dezinforma.
Și a reușit în mare parte.
Epidemia de coronavirus | Cum a tratat Google subiectele legate de Covid-19
Pentru giganții tech, epidemia de coronavirus a venit cu contextul în care puteau să demonstreze că, într-adevăr, se luptă cu dezinformarea și cu știrile false. Google pare, la prima vedere, că s-a descurcat mai mult decât onorabil în acest sens.
După cum observă cei de la The Verge, odată cu răspândirea coronavirusului la nivel mondial, companiile din tehnologie au început să-și adapteze algoritmii. Google spre exemplu a început să direcționeze căutările pe YouTube despre Covid-19 direct spre Organizația Mondială a Sănătății.
La motorul de căutare, atunci când tastezi coronavirus sau Covid-19 ești direcționat către surse de încredere și sunt evidențiate în special postările Organizației Mondiale a Sănătății, instituțiilor abilitate din Statele Unite și ale forumurile specialiștilor recunoscuți la nivel mondial.
De asemenea, postările de pe YouTube care veneau cu teorii ale conspirației legate de această epidemie au fost date jos. Mai mult, conturile celor care susțineau că nu trebuie să te tratezi sau să apelezi la diverse metode neverificate au fost suspendate temporar. Aplicațiile dezvoltate special pentru sfaturi legate de epidemie au fost eliminate din Google Play, chiar dacă dezvoltatorii susțineau că au adunat informații din surse sigure.
Practic, tot conținutul care nu venea de la specialiști, instituții, oficiali a fost ascuns sau interzis.
Nicio voce neautorizată nu a fost lăsată să capitalizeze de pe urma epidemiei. Reclamele au fost retrase de pe video-urile utilizatorilor care vorbeau despre acest lucru. În schimb, li s-a oferit spațiu pe video-urile oficiale care informau populația despre epidemie.
Pe lângă Google, și Facebook, Twitter și Pinterest au luat decizii similare. Ceea ce este lăudabil pentru perioada pe care o traversăm.