Cea mai stupidă cenzură pe Facebook: a interzis o ceapă, că e prea sexualizată
Filtrele automatizate anti-nuditate de la Facebook au oprit, în sfârșit, ca cei mici să vadă imagini pornografice pe feed-ul lor! Adică o ceapă care a fost semnalată ca fiind inadecvată…
Gaze Seed Company a încercat să își facă publicitate pe Facebook folosind o imagine a unor cepe într-un coș, relatează CBC, dar a fost blocată de algoritmul Facebook. Motivul oficial? Algoritmii Facebook au decis că imaginea a fost „sexualizată în mod evident”.
Este o eroare amuzantă, sigur, și care ridică întrebări cu privire la tipurile de lucruri care intră în acești algoritmi. Dar la un nivel mai de bază, ilustrează, de asemenea, că moderarea conținutului de inteligență artificială nu este încă pregătită total.
Din păcate, postarea companiei Gaze Seed Company nu a clarificat ce anume despre ceapă – pe care anunțul o descrie ca fiind „extrem de dulce, ușoară și mare” – sau poziția cepei a fost „sexualizată în mod evident”, așa cum susține Facebook.
„Am primit o notificare zilele trecute că este o „imagine sexuală evidentă”, pe care trebuiau să o interzică de pe site”, a declarat managerul Gaze Jackson McLean pentru CBC. „Cred că ceva despre cele două forme rotunde de acolo ar putea fi interpretat greșit ca sâni sau ceva, nud într-un fel”, completează acesta.
Deocamdată, McLean și compania se luptă cu ceea ce trebuie să fie o eroare algoritmică bizară, dar perturbatoare. „Am crezut că este amuzant”, a declarat McLean pentru CBC. „Ar trebui să ai o imaginație destul de activă pentru a privi asta și pentru a obține ceva sexual din ea. Ba chiar, extrem de sexual…”.
„Sperăm că un om real poate să se uite la fotografie și să decidă că nu are nicio conotație sexuală”, a adăugat el. „Este doar ceapă”.