Cea mai mare schimbare pentru Waze: ce vei avea în aplicație de acum înainte

Cea mai mare schimbare pentru Waze: ce vei avea în aplicație de acum înainte
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
12:28 30.06.2020

Waze a ajuns în aproape un deceniu să fie cea mai folosită aplicație de navigație de către șoferi. Și tocmai în ideea asta e acum actualizată cu o serie de noutăți utile.

Platforma Waze e deținută de Google și, în afara unor integrări minimale cu Google Maps și alte servicii, n-ai zice asta. Ba mai mult, aplicația nu a fost schimbată radical în ultimii ani. Nici acum nu vorbim de-o modificare revoluționară. Dar, înainte de toate, Waze primește un logo nou, mai plat, și-o ajustare a fontului din logo.

Ce e mai relevant e că Waze mizează pe stările de spirit ale șoferilor. Ce vrea platforma acum să ofere e o latură socială ceva mai profundă. Moods adună 30 de stări diferite, astfel încât șoferii să se exprime mai ușor către ceilalți participanți la trafic. Toate acestea sunt unice, dar bazate pe logo. Cât de utile sunt vom vedea când actualizarea Waze va ajunge pe Android și iPhone.

waze schimbare vizual soferi

waze schimbare vizual emotii

Pe scurt, noul Waze trece prin cea mai mare schimbare din perioada recentă, dar miza e pe-o abordare mai prietenoasă, culori mai puternice, luminoase, și-o concentrare pe modul în care șoferii se raportează unii la alții.

waze logo stari soferi

Cum s-a văzut pandemia pe Waze?

În aprilie, Waze a dezvăluit că perioada de izolare și limitare a deplasării a dus la o scădere cu 60% a kilometrilor parcurși de șoferi. Un anunț similar au avut atât Google, cât și Apple cu privire la mobilitate.

Mai mult, Waze a explicat că în Italia numărul kilometrilor parcurși a scăzut cu 90%. Italia a fost și epicentrul pandemiei în lunile de primăvară.

Referitor la raportul de mobilitate al Google, la nivelul României, datele publicate la început de aprilie ne-au arătat că oamenii au ieșit mai puțin din casă decât în mod obișnuit.

  • Pentru cumpărături retail și activități de recreere, mobilitatea a scăzut cu 81% față de nivelul obișnuit
  • Pentru cumpărături alimentare și farmaceutice, mobilitatea a scăzut cu 53%
  • Ieșirile în parc se fac cu 60% mai puțin decât în mod obișnuit
  • Mobilitatea în ceea ce privește stațiile din transportul public în comun a scăzut cu 72%
  • Drumurile românilor către locul de muncă au scăzut cu 39%
  • În schimb, mobilitatea pentru zonele rezidențiale a crescut cu 15% în această perioadă
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI