Cea mai gravă acuză la adresa Google vine din Turcia: cât trebuie să plătească pentru ”greșeală”

Cea mai gravă acuză la adresa Google vine din Turcia: cât trebuie să plătească pentru ”greșeală”

Google primește deseori amenzi în fiecare colț al mapamondului, unele mai dureroase decât altele. Cea mai recentă vine din Turcia și are în spate o practică îngrijorătoare a gigantului din Mountain View.

De mulți ani, se vehiculează faptul că Google profită de influența sa și de monopolul în materie de motoare de căutare pentru a forța companii mai mici sau mai mari să cumpere reclame. Conform datelor publicate de Arab News, cea mai recentă amendă primită de Google vizează exact acest fenomen. Vine din Turcia și este echivalentul a 25,6 milioane de dolari, iar compania americană are 60 de zile pentru a face apel la decizie.

Decizia amendării a venit de la Autoritatea pentru Competiție din Turcia și vine împreună cu un avertisment la adresa Google. În următoarele șase luni, gigantul din Mountain View trebuie să să-și schimbe practicile referitoare la modul în care vinde reclame și leagă acele reclame de dominația din domeniul căutărilor online. În decizia judecătorească se menționează în mod explicit că Google scoate din rezultatele sale la căutare sau îngroapă în pagini ulterioare de rezultate entități care refuză să cumpere reclame.

Această amendă vine la aproximativ doi ani după altă amendă primită de Google. La momentul respectiv a fost vorba de ”doar” 12,7 milioane de dolari. Motivul acelei amenzi a fost că motorul de căutare favorizează anumite companii care cumpără reclame în defavoarea altora care fac exact același lucru.

Dacă nu era evident, aceste amenzi sunt absolut derizorii pentru Google, care câștigă miliarde sau zeci de miliarde în fiecare trimestru din afacerile sale online, în principal din vânzarea de reclame. Problema vine însă din impunerea unei schimbării în termen de șase luni. Dacă aceea nu se va materializa, compania americană riscă să nu mai poată activa în teritoriu.

De partea cealaltă a baricadei, oficialii Google au insistat pe faptul că ei vând reclame, nu rezultate la căutare, iar cele două nu se intercalează niciodată.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI