Ce se mai întâmplă cu „autostrada” Ford: imagini de la drumul expres care leagă Pitești de Craiova

Ce se mai întâmplă cu „autostrada” Ford: imagini de la drumul expres care leagă Pitești de Craiova

Guvernele anterioare au promis o autostradă care să lege Pitești de Craiova, o promisiune venită și pentru constructorul american Ford, care are uzina în Bănie. Autostradă n-a fost să fie, dar s-a găsit soluția să se realizeze un drum expres.

O șosea de mare viteză care să lege Pitești de Craiova a fost cerută îndelung de americanii de la Ford. Era o investiție necesară, în condițiile în care constructorul vrea să-și ducă într-un timp cât mai scurt modelele de autoturisme spre portul Constanța. Numai că Guvernul a promis, dar a livrat doar pe jumătate.

S-a ajuns la concluzia că nu se poate realiza o autostradă, dar se poate face un drum expres. După lungi proceduri și licitații, contractul a fost atribuit pe bucăți mai multor constructoru. Firma lui Umbrărescu, de exemplu, construiește primul lot din tronsonul al doilea. Iar CNAIR tocmai ce a publica imagini cu primele bucăți de asfalt turnate pe drumul expres Pitești-Craiova.

Drumul expres Pitești-Craiova, primele bucăți de asfalt turnate

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a venit cu imagini din dronă. Așa poți vedea ritmul în care se lucrează la drumul expres Pitești-Craiova.

Ce vezi în imagini este lotul 1 din tronsonul 2, contract câștigat de Dorinel Umbrărescu. Tot firmele omului de afaceri construiesc și celălalt lot al tronsonului al doilea.

Drumul expres Craiova – Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri. Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro.

Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.

Deși licitația a fost contestată în instanță și n-a venit deocamdată un verdict, Guvernul a decis, în baza unor noi norme legale, să permită începerea lucrărilor chiar până la finalizarea contestațiilor. În acest fel, proiectele de acest fel nu mai sunt ținute pe loc.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI