27 iul. 2020 | 11:53

Ce fac marile orașe pentru a reduce poluarea și care e soluția găsită pentru București 

ACTUALITATE
Ce fac marile orașe pentru a reduce poluarea și care e soluția găsită pentru București 

Marile orașe din România caută tot felul de soluții pentru a reduce poluarea. Traficul rutier e una dintre principalele surse de poluare, iar autoritățile din București știu asta.

Bucureștiul a devenit un oraș extrem de aglomerat, iar traficul este infernal din cauza numărului mare de mașini. Intersecțiile aglomerate nu alimentează însă doar nervii șoferilor, ci contribuie și la poluare. E motivul pentru care PMB vrea să diversifice gama mijloacelor de transport în comun și să vină cu soluții mai puțin poluante.

Directorul STB spune că primul autobuz pe gaz al Societății ar putea fi lansat în următorele două săptămâni. E vorba de un model Mercedes Citaro transformat în autobuz pe GNC (gaz natural comprimat).

Primul autobuz pe gaz din București

Șeful STB a explicat la Digi24 că primul autobuz pe gaz va fi lansat curând. Mai utile ar fi fost, îns, cele 100 de autobuze electrice pe care PMB vrea să le cumpere, dar și a doua licitație a fost anulată.

„Societățile care s-au înscris la această licitație, procedural, nu au îndeplinit condițiile din caietul de sarcini. Așteptăm, refacem licitația, dar, între timp, vreau să vă spun că noi am mers în paralel și există proiecte pe fonduri de mediu. Avem prototipul – săptămâna viitoare sau în două săptămâni, îl puteți vedea, e funcțional – al transformării în GNC a autobuzelor din flota veche, Euro 3, Euro 4. 500 de bucăți ne propunem.”
Alexandru Hazem Kansou

La începutul anului, fostul șef al STB, Andrei Creci, vorbea de transformarea 100 de autobuze vechi de 15 ani, Euro 3, în autobuze pe gaz natural comprimat (GNC). Investiţia urma să se ridice la circa 150.000 de euro/autobuz şi să fie realizată cu bani de la Mediu.

Creci mai spunea atunci că alte 100 de autobuze, tot Euro 3, vor fi transformate în troleibuze, tot cu bani din Fondul de Mediu. Nu este clar dacă odată cu implementarea proiectului de transformarea a autobuzelor vechi în autobuze pe GNC, Primăria Capitalei renunță sau nu la planul privind achiziția a 100 de autobuze GNC noi.

Soluția electrică a fost implementată cu succes la Brașov. Acolo, primele autobuze electrice și troleibuze au început să circule încă din luna mai. Primăria mai vrea să cumpere încă 25 de astfel de modele, iar contractul a fost atribuit cehilor de la SOR.