Ce a apărut pe site-ul ING după ce a fost limitată deplasarea populației
De la bănci la magazine și servicii de livrat mâncare, afacerile din România s-au aliniat inițiativelor „stăm acasă” și „fără contact”. În această idee, ING Bank a pregătit o pagină specială pentru clienți. Totodată, recomandă ce poți face online, direct prin internet și mobile banking, ca să nu te deplasezi.
ING Bank le recomandă clienților, ca operațiuni online, să-și verifice soldul contului, să plătească online facturi și alte cheltuieli sau să transfere bani către altcineva (intrabancar sau interbancar). Ideea e că acestea sunt opțiuni clasice din aplicație, dar acum sunt mai importante ca niciodată.
E bine de știut și că poți, prin aplicația ING Bank, să încarci cartele prepay sau să soliciți un card nou, care să-ți fie livrat acasă.
Ce recomandă ING Bank pentru această perioadă
În primul rând, ING Bank îți recomandă să nu te expui la riscuri și să îți iei toate măsurile de precauție recomandate de autorități. Poți, de exemplu, să urmezi aceste recomandări:
- Pe cât de mult posibil, folosește Home’Bank (aplicația de internet banking) pentru operațiunile cotidiene. Poți accesa aproape toate funcționalitățile sau produsele, oriunde și oricând. Clienții trec deja 98% din interacțiunile cu banca prin aplicație
- Limitează folosirea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plăți cu cardul/telefonul sau plăți online. Ai, în acest sens, ING Pay pe Android sau Apple Pay pe iPhone, cardul contactless, plata electronică sau transfer direct din Home’Bank
- Dacă este nevoie să mergi într-o sucursală, ține cont de câteva recomandări de igienă: spală-te pe mâini înainte și după ce ai fost acolo, păstrează o distanță de minimum un metru față de alți clienți sau personalul din ING, evită cozile, fie că sunt în interior sau exterior
- Tototdată, nu ieși din casă dacă ai simptome ale virusului COVID-19 sau ați fost expuși unor persoane sau zone infectate
ING Bank susține că monitorizează cu atenție ritmul retragerilor de numerar de la bancomate și e pregătită să ia măsuri, dacă va fi cazul.
Cum poți amâna plata ratelor
Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemie și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, se poate aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni.
Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare. Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un mail la adresa: contact@ing.ro.
Pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, banca susține că proceda ca întotdeauna în astfel de situații: încearcă să găsească pentru fiecare caz în parte soluția potrivită reeșalonării creditului. Ca mai sus, clienții trebuie să trimită un mail la adresa: contact@ing.ro.
Nu în ultimul rând, ce se întâmplă dacă nu mai încasezi salariul la ING Bank? Banca a venit cu un răspuns. Potrivit contractului, când un client nu își mai încasează veniturile recurente în cont, timp în care a beneficiat de un nivel redus de dobândă, primește o notificare transmisă în mod automat din sistem.
Totuși, ING Bank susține că a decis suspendarea temporară a acestui proces automat de actualizare a dobânzilor pentru clienții care nu vor mai încasa în mod recurent veniturile în perioada următoare în contul ING, astfel încât aceștia să își păstreze costurile anterioare.
Detaliile sunt pe site-ul băncii aici.