Avertismentul pentru clienții Lidl: înșelătoria care îi poate costa enorm pe români
Lidl a transmis că nu derulează niciun concurs cu mesajul care circulă în prezent pe internet. Nu-i prima dată în perioada recentă când magazinul e folosit într-o astfel de schemă.
„Acest concurs este fals, iar pagina folosește numele nostru în mod abuziv! Vă rugăm să participați doar la concursurile organizate pe pagina oficială Lidl România”, a transmis magazinul pe pagina de Facebook.
În perioada izolării sociale, magazine ca Lidl, Kaufland, Ikea, Mega Image sau Profi au fost folosite de escroci în diverse campanii care promite premii. Atât companii specializate în securitate cibernetică, dar și CERT-RO au avertizat cu privire la așa mesaje.
După cum vezi din mesajul de mai sus asupra căruia avertizează Lidl, nici nu e scris foarte coerent, nici nu e de pe pagina oficială a lanțului de magazine. Totodată, trebuie să fii foarte atent la mesaje care te îndeamnă să distribui mesajul mai departe. Firmele mari nu fac astfel de campanii.
Ce să faci când vezi astfel de mesaje, fie că sunt date în numele Lidl, fie în numele altor magazine
Practica de acum se numește phishing. Conceptul face referire la o tentativă frauduloasă de a-ți fura datele de autentificare de pe diverse site-uri. Ținta sunt și datele de internet banking, ceea ce poate duce la pierderi semnificative de bani.
Ca să nu pici în plasa hoților digitali, sunt câțiva pași de care să ții cont. Evită accesarea link-urilor suspecte și evită redistribuirea lor. Totodată, în cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validează existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (site, canale oficiale de social media).
Totodată, citește cu atenție instrucțiunile oferite și fii atent la exprimare, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului. Dacă ai introdus pe astfel de site-uri date personale, date de acces la conturi sau date financiare, schimbă parolele pentru conturile aferente. Pentru viitor, activează autentificarea în doi pași (acolo unde există) și notifică de urgență banca, dacă ai introdus date de card.