19 iun. 2020 | 16:43

Atenție, români! Avertisment deosebit de serios de la Kaufland. Se întâmplă în aceste zile și poți rămâne fără bani

CHESTII
Atenție, români! Avertisment deosebit de serios de la Kaufland. Se întâmplă în aceste zile și poți rămâne fără bani

Kaufland a transmis un mesaj de maximă importanță pentru toți românii. Magazinul este folosit într-o nouă schemă de înșelătorie. Clienții sunt vizați în mod direct.

În 2020, au fost numeroase cazuri în care magazine mai mari sau mai mici au fost folosite în campanii înșelătoare. Kaufland este, din nou, ținta unei astfel de campanii.

„Atenție! În ultimele zile se distribuie mai multe concursuri false, conform cărora puteți câștiga un premiu în numele Kaufland. Acesta sunt concursuri false care folosesc numele Kaufland în mod ilegal și vă rugăm să nu le dați curs. Toate concursurile desfășurate de Kaufland sunt disponibile pe www.kaufland.ro și pe canalele oficiale de social media.”
Mesajul Kaufland publicat pe Facebook

kaufland avertisment inselatorie

Spre deosebire de alte momente, acum nu mai e vorba de-o pagină falsă care folosește numele companiei. Dar Kaufland e folosit în vizual, ceea ce-i poate face pe mulți să dea click fără să se gândească.

Kaufland, ținta unei campanii similare în primăvară

În martie, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică avertizează că, în această perioadă, circulă online campanii false derulate în numele Ikea și Kaufland. Înainte de acestea a fost exploatată imaginea Lidl.

În acel caz, utilizatorii erau ademeniți prin posibilitatea de a câștiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (între 750 și 1.000 de lei). Propagarea mesajelor de tipul acesta se face tot prin intermediul aplicației WhatsApp.

După cum vezi din mesajul de mai sus, clienților li se cere doar să răspundă la trei întrebări. De cele mai multe ori, cum e cazul și cu Kaufland, ținta e obținerea datelor personale și mai târziu furtul banilor.

În astfel de cazuri evită accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor. Totodată, în cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validează existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (site, canale oficiale de social media). Ikea recomandă site-ul său.

Poți verifica și paginile de Facebook, și site-urile. Kaufland, de exemplu, are o prezență destul de răspândită în online.