25 mai 2020 | 07:00

Ar putea îngropa Dacia: decizia autorităților de la Paris care pune Renault în șah

ACTUALITATE
Ar putea îngropa Dacia: decizia autorităților de la Paris care pune Renault în șah

Pentru a supraviețui crizei medicale de pe întregul mapamond, Renault are nevoie de un împrumut de la statul francez. Condițiile acordării ar putea îngropa Dacia.

În fiecare colț al mapamondului, achizițiile de mașini aproape că au înghețat pe perioada pandemiei, reflectându-se într-o lovitură foarte dureroasă pentru producătorii din industria auto. Se știa deja de câteva săptămâni că Dacia a suferit mult în această perioadă, dar o decizie a autorităților de la Paris ar putea să lovească și mai tare producătorul autohton.

Ca referință, decizia ministrului francez al Economiei vizează practicile Renault în afara Franței, iar Dacia este o parte a Groupe Renault din 1999. Deși produce automobile din 1898, este prezent în 134 de țări, iar în 2019 a vândut 3,8 milioane de vehicule, la mijlocul acestui an, grupul Renault are nevoie gravă de ajutor pentru a nu-și închide o mare parte din fabrici, mai ales dintre cele răspândite pe teritoriul Franței.

Punctual, Renault are nevoie de 5 miliarde de euro. Oficialitățile de la Paris vor să acorde acest ajutor financiar gigantului, dar câteva pretenții în schimb erau inevitabile. Printre ele se numără o interdicție de integra tehnologii noi și mijloace de producție moderne în fabricile din afara Franței. Printre acele fabrici se numără și Dacia.

Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat într-un interviu publicat vineri în cotidianul Le Figaro că grupul Renault se luptă să supravieţuiască în contextul crizei coronavirusului, adăugând însă că producătorul auto trebuie să îşi asume unele angajamente cu privire la menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice.

„Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască”, a răspuns Bruno Le Maire, întrebat fiind dacă va accepta ca firmele care sunt susţinute de statul francez să închidă uzine în Franţa, aşa cum intenţionează să facă Renault.

Mesajul ministrului francez a fost cât se poate de clar și se pare că Renault nu prea are de ales. Bruno Le Maire a mai declarat pentru Le Figaro că nu a semnat încă împrumutul garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro solicitat de Renault. „Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem producătorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice”, a subliniat ministrul francez al Economiei.

Deznodământul acestei situații dificile îl vom afla până la finele săptămânii. Dacă împrumut nu va fi aprobat, se vehiculează că Renault va închide mai multe fabrici din Franța, de la Flins, unde se produc Zoe și Nissan Micra, dar și de la Dieppe.
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele