16 mart. 2020 | 10:58

Airbnb, decizia de bun simț prin care arată că-i pasă de criza coronavirus

ACTUALITATE
Airbnb, decizia de bun simț prin care arată că-i pasă de criza coronavirus

E o perioadă grea în care toate afacerile, indiferent de domeniu, sunt lovite de criza coronavirus. Mai presus de toate, însă, cele din turism și transporturi sunt cele mai expuse. Airbnb tocmai a făcut un anunț în acest sens.

Începutul de an era, de regulă, o perioadă rezervată vacanțelor tip city-break pentru mulți dintre noi. Numai că pandemia de coronavius a dat totul peste cap. Zborurile aeriene au fost limitate drastic, multe călătorii au fost anulate, iar cetățenii au evitat, pe cât posibil, plecările.

Numai că există și persoane care și-au plătit vacanțele în avans sau au plătit deja pentru diverse cazări.

Dacă, de exemplu, ai procedat așa prin intermediul platformei Airbnb, atunci n-ar trebui să-ți faci probleme. Pentru că rezervările vor putea fi anulate gratuit, după cum a anunțat compania.

Decizie Airbnb: în ce condiții pot fi anulate rezervările

Americanii de la Airbnb anunțau, săptămâna trecută, că au introdus posibilitatea anulării gratuite a rezervărilor pentru anumite regiuni, precum Statele Unite, Coreea de Sud şi Italia. Adică țările grav afectate de pandemia de coronavirus. Între timp, însă, situația s-a agravat și-s tot mai multe țări care raportează zeci sau sute de cazuri de infectare cu coronavirus.

Așa că Airbnb a decis să extindă decizia la toate rezervările făcute pe platformă, indiferent de țară.

Astfel, schimbă condiţiile normale de anulare a rezervărilor şi le permite atât clienţilor, cât şi gazdelor, să anuleze gratuit rezervările. Singura excepţie o reprezintă călătoriile în interiorul Chinei. În rest, toţi ceilalţi utilizatori au posibilitatea să-şi anuleze rezervările.

Rezervările pot fi anulate doar în anumite condiții. Regula e valabilă pentru călătoriile programate în perioada 14 martie – 14 aprilie. În funcţie de evoluţia pandemiei, nu este exclus ca Airbnb să decidă extinderea perioadei.

În mod normal, utilizatorii care se încadrează în aceste condiții, ar trebui să primească un mesaj automat prin care să fie înştiinţaţi de modificare. Chiar dacă nu primesc notificarea, clienții îşi vor recupera toţi banii dacă vor încerca să-şi anuleze rezervarea.

Deocamdată, dintre giganții din turism, doar Airbnb a luat această decizie din cauza pandemiei de coronavirus. Booking.com, spre exemplu, o platformă care intermediază legătura dintre hotelieri și clienți, nu a anunțat nimic în acest sens, deocamdată.