08 sept. 2020 | 10:22

Acest Game Boy n-are baterii și crearea lui poate revoluționa industria de gaming

ACTUALITATE
Acest Game Boy n-are baterii și crearea lui poate revoluționa industria de gaming

O echipă de informaticieni și-a petrecut ultimul an lucrând la primul Game Boy din lume fără baterii. Și acum e gata de folosire.

Dispozitivul, relatează CNET, este o recreere fidelă a Nintendo Game Boy din 1989, cu o diferență cheie: în locul bateriilor AA, sistemul de jocuri portabil este alimentat în întregime de mici panouri solare și de forța unui jucător încălzit care apasă butoanele. La fel cum Game Boy a fost o descoperire în jocurile mobile, oamenii de știință speră că și ei pot declanșa o revoluție în tehnologia fără baterii.

Redarea dispozitivului – numită Engage – nu este la înălțimea standardului unui Game Boy autentic, chiar dacă poate juca întreaga bibliotecă de jocuri a consolei clasice. Acest lucru se datorează faptului că puterea sa foarte limitată necesită un ecran mic, fără difuzoare și doar câteva secunde în care stă pornit fără butoanare constantă.

Asistăm la o revoluție a industriei de gaming?

Alegerea de a reproiecta Game Boy este una deliberată, pentru a crește gradul de conștientizare a câmpului informatic intermitent care a fost limitat până acum la noțiunea de „hardcore programming”, potrivit Pawełczak. Dar există mai mult în spatele acestei proiectări. O problemă și mai mare apare asupra activității echipei este încălzirea globală și impactul ecologic al tehnologiei moderne.

„Facem cu adevărat un salt uriaș către sisteme utile și utilizabile care sunt construite pe această bază a calculului intermitent”, a declarat pentru CNET informaticianul Przemyslaw Pawelczak de la Universitatea de Tehnologie Delft.

Aceste limitări sunt prin design, spune CNET, iar echipa a găsit o modalitate de a face consola să îți salveze automat progresul în momentul exact înainte ca acesta să se închidă. Apoi, apeși câteva butoane și jocul revine la viață în momentul exact în care l-ai părăsit. Este minunat pentru jocuri precum Tetris, dar mai mult o perturbare pentru jocuri precum seria Pokémon care nu necesită apăsarea constantă a butoanelor.

Ceea ce rămâne de văzut, totuși, este modul în care va reacționa Nintendo după ce echipa prezintă Engage la o conferință de cercetare săptămâna viitoare.