A luat Dacia Duster de top și în mai puțin de șase ani mașina era zob. Aceste probleme l-au costat enorm
Te poți bucura la mașinile Dacia că sunt ieftine. Dacă te apuci să adaugi opțiuni, prețul crește până la un nivel care rivalizează cu mașini ceva mai robuste și mai rezistente în timp de la alte mărci. Un fan Duster și-a cumpărat în urmă cu șase ani unul cu echipare de top. Și problemele au apărut aproape imediat.
Un german și-a cumpărat o Dacia Duster cu peste 17.600 de euro. A ales versiunea TCe 125 cu tracțiune pe față, cu scaune din piele, jante de aluminiu și sistem de navigație. Practic, a luat tot ce era mai bun. A trecut la Duster de la Skoda și avea așteptări mai mari. La 14.083 de kilometri a avut prima problemă: scurgere de ulei. Era 2015.
În august 2018, motorul a început să producă un zgomot oribil. Avea aproape 66.000 de kilometri, dar lanțul de distribuție era pulbere. Până atunci, în 2017, i-a fost schimbată sonda lambda (a costat circa 293 de euro).
În 2019, încă o problemă la motor: senzorul de presiune și sonda lambda trebuiau înlocuite. Costul a fost de 757 de euro. În 2020, lanțul de distribuție era deja distrus. Iar sistemul de navigație a devenit inutilizabil în urma unei erori.
Ce face omul cu Dacia Duster după șase ani
Șoferul german susține că a ajuns la peste 92.700 de kilometri cu mașina, dar s-a săturat de probleme. O vinde cu puțin peste 3.000 de euro, notează Autobild. Scaunele sunt deteriorate, chiar dacă numărul de kilometri e mic.
Chiar dacă Duster e populară în Europa, dar și în alte țări în care e vândută sub marca Renault, și costurile de întreținere ai spune că sunt mici, fix problemele mărunte îi fac pe șoferi nervoși că au cumpărat-o. Totodată, trebuie menționat că vorbim de prima versiune de Dacia Duster.
În 2018, a fost actualizată. Motoare noi, construcție ceva mai bună. În următorii ani ar trebui să vedem un model nou, a treia generație, pe platforma CMF-B. Deocamdată, Sandero și Duster se descurcă bine când vine vorba de vânzări în Europa de Vest.