Vodafone, cel mai recent jucător telecom care crește prețul abonamentelor
Operatorii telecom au avertizat că OUG 114 va duce la costuri mai mari pentru clienți. Digi, Telekom și UPC, și acum și Vodafone, au scumpit abonametele.
Operatorul telecom Vodafone este cel mai recent jucător din piață care și-a majorat prețurile la abonamente, după Digi, Telekom și UPC. Astfel, Orange rămâne singurul operator care, deocamdată, nu a crescut prețurile.
Compania și-a anunțat clienții că prețurile cresc începând cu 6 mai. „În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, începând cu 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr creşte cu 0,92 eur TVA inclus”, arată un mesaj trimis de Vodafone unui abonat de servicii de telefonie mobilă.
De asemenea, compania susține că cei care nu sunt de acord cu modificarea prețului pot renunța la contractul de servicii în 30 de zile de la primirea notificării, fără a plăti vreo penalitate sau despăgubire. Cei care doresc asta trebuie să trimită scrisoare cu confirmare de primire trimisă către Vodafone, strada Barbu Văcărescu 201, București, 020276.
Dacă ai cumpărat un telefon în rate de la ei, atunci tranșele lunare neplătite aferente devin scadente la ultima factură emisă.
Adoptarea OUG 114 face ca operatorii telecom să-și majoreze prețurile la servicii
În timp ce Vodafone nu a menționat că aceste scumpiri au avut loc din cauza măsurilor luate de Guvern prin Ordonanța 114, însă anunțul vine după ce alte trei companii telecom au făcut asta.
Digi | RCS-RDS a transmis la Bursă un raport, semnat de directorul general al companiei, Serghei Bulgac, în care critica ordonanța 114/2018 abuzivă dată de Guvern la finalul anului trecut.
Digi argumentează că măsurile fiscale impuse nu sunt favorabile dezvoltării sectorului de telecomunicații și energie din România, pentru că restricționează investițiile și îi va afecta direct pe consumatori.
OUG 114/2018 acordă dreptul pentru Autoritatea Națională de Administrare și Reglementare în Comunicații din România (ANCOM) de a percepe un tarif mărit de monitorizare, în procent de 3% din veniturile operatorilor de comunicații electronice.