Uber recunoaște că îngreunează traficul din marile orașe
Uber și alte platforme de ridesharing au susținut că serviciile lor ajută la decongestionarea traficului din orașe, însă lucrurile nu par să fie chiar așa.
Uber și Lyft sunt două companii de ridesharing care au susținut că aceste metode de transport au potențialul de a face navigarea prin orașe mai ușoară și că ajută la decongestionarea traficului, prin reducerea numărului de mașini personale aflate pe șosele.
De-a lungul anilor au apărut mai multe studii care indică contrariul: orașele devin mai aglomerate din cauza Uber și a altor servicii de ridesharing. Cele două companii, tot timpul, și-au exprimat îndoiala legată de rezultatele unor astfel de studii.
Ei bine, de data aceasta un studiu făcut de Fehr & Peers, la cererea Uber și Lyft, dovedește chiar acest lucru. Orașele devin mai aglomerate din cauza serviciilor de ridesharing.
Compania de consultanță a fost rugată să analizeze datele din șase orașe americane. Aceștia au examinat kilometrii parcurși de vehiculele celor două companii de ridesharing în septembrie 2018 și a comparat acest număr cu numărul de kilometri parcurși în total din acea zonă.
Rezultatele arată că, deși numărul de kilometrii parcurși de vehiculele personale și comerciale este mai mare decât numărul de kilometrii făcuți de mașinile Uber sau Lyft, serviciile de ridesharing sunt responsabile pentru o mare parte din acest trafic din orașe.
Analiștii s-au uitat la datele din Boston, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Seattle și Washington DC. Rezultatele arată că Uber și Lyft generează doar 1-3% din kilometri parcurși de mașinile din aceste orașe și zonele adiacente. Dar acele procentaje cresc mult dacă te uiți la centrele acestor metropole. În San Francisco, traficul generat de Uber și Lyft este de 13,4% din total, în Boston este de 8%, iar în Washington este de 7,2%.
Acest trafic este generat de multe ori de faptul că un șofer se plimbă singur în mașină, în căutarea următoarei curse. Între 50-60% dintre cursele Uber și Lyft au fost făcute cu un pasager pe bancheta din spate.
„Cercetarea arată că, în ciuda creșterii extraordinare din ultimul deceniu, sistemele de ridesharing pălesc în comparație cu traficul generat de mașini personale și comerciale. Deși acest tip de transport probabil contribuie la creșterea aglomerării din trafic, nu se compară cu cea realizată de mașinile private și de traficul comercial”, este de părere Chris Pangilinan, head of global policy al Uber.
Este pentru prima dată cândd Uber și Lyft recunosc că serviciile pe care le oferă îngreunează traficul din orașe. Sigur, tot mașinile personale sunt marea problemă din orașe (mai ales că majoritatea au un singur pasager), dar aceste date ne arată faptul că nici ridesharing-ul nu este, neapărat, soluția pentru un oraș mai liber.