Uber și-a găsit un aliat surpriză: ce spune Tăriceanu despre taximetria viitorului

Uber și-a găsit un aliat surpriză: ce spune Tăriceanu despre taximetria viitorului
Sursa foto: Stock Catalog via Flickr
13:44 02.04.2019

Uber și-a găsit „aliatul” acolo unde te așteptai mai puțin. Tăriceanu înțelege dificultățile meseriei de șofer pe taxi, dar crede că Uber este viitorul și trebuie găsită o soluție de compromis pentru cele două tabere.

Așa e când se apropie alegerile, indiferent care sunt acestea. Politicienii devin, dintr-o dată, mai maleabili și mai atenți la nevoile cetățenilor și par să înțeleagă toate problemele de pe lume.

Uber și-a găsit încă un aliat în persoana lui Călin Popescu Tăriceanu care a transmis un mesaj pseudo-electoral pe pagina sa de Facebook (el sau consilierii care îi administrează contul).

Cu toate că a fost publicat pe 1 aprilie, nu pare să fie păcăleală (când vin alegerile, nu te joci cu așa ceva) și chiar are o atitudine împăciuitoare față de conflictul Uber – taxi.

Tăriceanu și lecția lui de istorie, înainte de alegerile europarlamentare

„Mărturisesc cu onestitate că una dintre profesiile care m-au intimidat dintotdeauna este cea de șofer de taxi. Mereu în goană de la un client la altul, într-un trafic infernal, pe drumuri de coșmar, obligat să calci des regulile de circulație pentru că ai un client grăbit și nervos, dar și cu gândul că dacă rămâi fără permis, rămâi fără pâine o lună sau trei. Trăind zilnic cu spaima că nu vei face plafonul ca să dai obolul firmei și să-ți rămână și ție ceva să duci acasă… Hotărât lucru, e pâine amară de mâncat în taximetrie. Tocmai de aceea, sunt alături sufletește de șoferii de taxi și le înțeleg nemulțumirea față de rivalii de la Uber; e firesc ca oamenii să își apere «felia»”
Călin Popescu Tăriceanu

Îți dă apoi o scurtă lecție de istorie și îți povestește cum tehnologia a fost mereu privită cu ostilitate de tradiționaliști, dar că în final, cu toții au fost obligați să se conformeze schimbărilor.

Ce soluție propune Tăriceanu în conflictul Uber – taxi

[…] haideți să găsim o formulă în care cele două să fie complementare într-o competiție corectă din care să câștige în primul rând cetățeanul. De la Uber, așteptăm garanții că au șoferi atestați și că viața noastră este în siguranță în mâinile lor. De la taximetria clasică așteptăm să aibă același fel de răspuns rapid la observațiile noastre privitoare la șoferi, mașina, cursa, iar cei care nu rezistă la o relație bună cu clientul să fie obligați rapid să respecte regulile pe care singuri vi le-ați fixat. Nu uitați că pe clientul vostru, fie al taximetriei clasice, fie al Uber, îl interesează mai puțin ce scrie pe plăcuța de pe mașină, ci îl interesează siguranță, confort și respect.

Haideți, adică cine?…Da, stai, cetățenii își aleg niște reprezentanți politici ca să îi reprezinte și să propună soluții pentru problemele societății…Tăriceanu parcă e în Parlament, nu?

Lege nouă pentru Uber

Amintim că Uber, Bolt (fosta Taxify) și Clever așteaptă intrarea în vigoarea a unui nou regulament cu privire la legalitatea și reglementarea acestor aplicații de ridesharing.

Noua ordonanță de urgență va prelua prevederile unui proiect de lege din Parlament și-l va scuti de procesul clasic de adoptare a legii pentru că ar întârzia prea mult. Până când ar intra legea în vigoare, aplicațiile Uber, Bolt (Taxify) și Clever ar putea funcționa în ilegalitate.

Ministrul Dezvoltării și Administrației Publice, Daniel Suciu a recomandat această măsură, tocmai pentru a nu rămâne fără unele dintre cele mai utile servicii de transport, cel puțin în București. El a promis că actul normativ va fi gata în cel mult două săptămâni (asta a declarat în ultima săptămână a lunii martie).