18 dec. 2019 | 17:55

Tot ce trebuie să știi despre Fiat Chrysler și PSA, fuziunea-gigant a industriei auto

TEHNOLOGIE
Tot ce trebuie să știi despre Fiat Chrysler și PSA, fuziunea-gigant a industriei auto

Fiat Chrysler și grupul PSA – din care face parte și Peugeot – au parafat înțelegerea promisă și au fuzionat. Rezultatul: un gigant în industria auto, care poate schimba multe.

Fiat Chrysler și PSA, grupul din care fac parte Peugeot, Citroen și Opel, au dus la capăt fuziunea promisă. Rezultă un gigant al industriei auto, o nouă entitate care va deveni al treilea mare producător al lumii. Înțelegerea de aproape 50 de miliarde de dolari e una împărțită la jumătate. Fiecare parte va avea drepturi egale, iar chestiunile de ordin juridic urmează să fie rezolvate în următorul an și jumătate.

Ar mai fi nevoie de aprobările formale ale acționarilor și ale instituțiilor de reglementare. Dar fuziunea arată, de fapt, direcția de care are nevoie în acest moment industria auto. Fără înțelegeri de acest fel, mulți producători nu vor dispune de noile tehnologii referitoare la mașinile electrice și autonome.

Cine nu îndeplinește drasticele norme de poluare, nu va mai rezista.

Fiat Chrysler și PSA, al treilea constructor auto al lumii

Înțelegerea dintre cei doi constructori auto a fost anunțată încă din luna octombrie. Cei doi constructori au căutat, de fapt, să-și împartă costurile cu dezvoltarea noilor tehnologii care stau la baza mașinilor electrice și autonome. Împreună pot fi mai competitivi în fața giganților industriei.

Noua entitate rezultată din fuziune are un număr total de 410.000 de angajați și venituri anuale de 190 de miliarde de dolari. Anul trecut, cei doi constructori au vândut în total 8,7 milioane de autovehicule, luând fața americanilor de la General Motors, care s-au oprit la 8,3 milioane de unități.

Nu au fost departe nici de ocupanții primelor două locuri: Volkswagen și Toyota, care au sărit de pragul de 10 milioane de unități. La fel s-a întâmplat și cu grupul Renault-Nissan-Mitsubishi, care au atins cifra de 10,8 milioane de mașini vândute în toată lumea.

Noua entitate rezultată din fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA va avea sediul central în Olanda, acolo unde e acum sediul principal Fiat. Va există, însă, și un birou la fel de important și în America de Nord, lângă Detroit. John Elkann va fi președintele board-ului de conducere al noii companii, în timp ce funcția de CEO va fi ocupată de Carlos Tavares.

Cu piciorul pe accelerație spre electrice

(Photo by Aytac Unal/Anadolu Agency/Getty Images)

Fuziunea dintre cei doi constructori vine într-o perioadă în care vânzările auto încetinesc. E momentul în care mulți așteaptă noile modele electrice. Infrastructura nu e tocmai pregătită peste tot. Dar va fi.

Iar anul 2020 se anunță a fi unul de cotitură din acest punct de vedere.

De pe urma fuziunii are de câștigat cel mai mult grupul PSA, care a eșuat în a dezvolta tehnologii curate. În acest ritm, risca să nu îndeplinească normele de poluare impuse de guvernele din întreaga lume. Și ceilalți producători caută să se adapteze.

Volkswagen și Ford dezvoltă împreună mașini electrice și autonome, în vreme ce BMW și Daimler au investiții comune în tehnologia care elimină șoferul de la volan. Și Honda a investit în divizia GM de mașini autonome.