04 nov. 2019 | 11:38

Țeapă online în numele Banca Transilvania: la ce să fii atent

ACTUALITATE
Țeapă online în numele Banca Transilvania: la ce să fii atent

Clienții Banca Transilvania trebuie să fie foarte atenți la ce mailuri deschid. Nu doar această bancă e victima tentativelor de phishing și scam, dar acum a ajuns în atenția noastră cu un mail trimis clienților care ar avea conturi la BT.

Practic, dacă deschizi fișierele trimise de infractorii cibernetici, aceștia pot pune mâna pe datele tale bancare. De aceea, fie că e vorba de Banca Transilvania, fie că e vorba de-un cont la orice serviciu online, arhivele și link-urile externe trebuie accesate cu grijă.

Acest atac de tip phishing în numele Banca Transilvania îi vizează pe clienți în această perioadă. De pe o adresă de mail care nu aparține instituției bancare se trimite un fișier malițios. Odată deschis, datele clientului ajung pe mâna hackerilor.

Atacul a fost sesizat de Tudor Galoș, unul dintre clienții BT. El a publicat pe Facebook un screenshot cu încercarea hackerilor de sustrage datele bancare susține că respectivul document nu trebuie deschis.

Tudor Galoș / Facebook

 

Sfaturi Banca Transilvania: ce trebuie să faci să nu devii victima hackerilor

Dacă ai accesat un link suspect primit prin e-mail și ți-ai introdus datele de logare în aplicația BT24, trebuie să contactezi în cel mai scurt timp posibil numărul 0264 308 028, tasta 2, pentru a dezactiva temporar serviciul de BT24 Internet Banking și pentru a verifică tranzacțiile efectuate pe cont.

Pentru siguranță ta online, îți recomand următoarele:

• nu accesa link-uri din mail-uri nesolicitate sau trimise de către persoane necunoscute, în special cele care par să fie trimise din parte noastră

• nu accesa și nu descarcă fișiere atașate, primite în astfel de e-mail-uri

• accesează BT24 Internet Banking doar de pe adresa noastră web sau prin introducerea adresei în bară de adresa din cadrul browser-ului, folosind întotdeauna tastatură și nu un link

• verifică în bară de adresa din cadrul browser-ului dacă adresa existența este cea a serviciului nostru de Internet Banking

• verifică faptul că ai o conexiune criptată (HTTPS) cu site-ul Internet Banking BT24 și că dețînătorul certificatului digital aferent acesteia este BT

• asigura-te că ai instalate soluții anti-virus și anti-spyware, iar acestea sunt actualizate regulat

• nu salva elementele de autentificare în aplicația Internet Banking în memoria calculatorului

• stabilește o parolă de complexitate ridicată (să conțină litere mici, mari, numere și caractere speciale) și schimb-o periodic