Surpriza Dacia pentru 2020 e acest Sandero pe care chiar să-l vrei
În România, Dacia Sandero nu s-a bucurat de mare succes. Din fericire pentru companie, s-a descurcat ceva mai bine la vânzări în Europa. Dar pentru 2020 compania pregătește un model nou.
Dacia Sandero a debutat în 2012 și-a fost actualizată în 2016. Pentru 2020 e pregătit un model nou, surprins de-a lungul ultimului an în tot felul de teste. Sigur, e camuflată complet, dar chiar și așa e evident că n-are cum să se ascundă un SUV sub acel autocolant.
Chiar dacă schimbările nu sunt radicale pentru Dacia Sandero 2020, modelul care ajunge pe străzi ar trebui să te facă să îl vrei. Farurile și stopurile au fost schimbate, elementele de caroserie au fost ajustate și rămâne tot hatchback, dar un automobil potrivit pentru oraș.
Cea mai mare schimbare pe Dacia Sandero nu-i vizibilă din exterior
Noua mașină a fost promisă de Renault încă din 2018, când Dacia a aniversat 50 de ani de existență. Nici atunci, nici acum nu sunt foarte multe detalii oficiale. Există însă speculații că ar mai fi un model ceva mai apropiat de Arkana. Oricum, Dacia Sandero 2020 face trecerea către platforma CMF-B de la B0. E aceeași platformă folosită de Renault pe Clio.
CMF presupune că sistemele de siguranță vor fi mai bune – acestea neputând fi integrate la fel de bine pe B0 – și că platforma poate fi folosită pentru mai multe tipuri de autovehicule, inclusiv electrice. Noua mașină ar folosi platforma CMF-B și, odată cu ea, Dacia ar trece într-o nouă perioadă de dezvoltare.
Schimbarea era cumva inevitabilă. În ultima vreme, se discută pe câteva direcții despre viitorul Dacia: electric, hibrid și modele care să meargă și spre zona premium.
Prima problemă e mai spinoasă și e cu UE. În Europa, Renault și, implicit, Dacia au probleme din cauza costurilor conformării standardelor de poluarea înăsprite ale Uniunii Europene. Aceste companii, dar și altele, au la dispoziție până în 2021 ca să se plieze pe normele UE. În caz contrar, se pot aștepta la amenzi.
Dacă Renault Clio e un etanol, atunci te poți aștepta de la Dacia Sandero 2020 să aibă un motor de un litru, de 65 și 72 CP, dar și o versiune turbo cu 100 CP. Pe diesel, e așteptată o versiune de 1,5 litri dCi cu 85 CP și 115 CP. Altfel, transmisia ar fi manuală, cutie cu șase trepte. Mai există și scenariul în care ar folosi motorul TCe cu 130 CP și cutie cu șapte trepte.