26 oct. 2019 | 15:54

Studiul care arată cum se comportă oamenii, de fapt, în Uber

TEHNOLOGIE
Studiul care arată cum se comportă oamenii, de fapt, în Uber

Uber este una dintre cele mai cunoscute companii de ride-sharing de la nivel mondial. E prezentă și în România în câteva orașe și probabil că apelezi și tu la serviciile companiei americane. Un studiu despre comportamentul clienților Uber atunci când vine vorba de interacțiunea cu șoferii și bacșișul lăsat acestora a fost publicat recent.

Studiul a fost realizat după ce au fost analizate peste 40 de milioane de curse Uber. Cercetarea se referă bacșișurile pe care le lasă clienții șoferilor cu care se deplasează. Astfel, a reieșit faptul că bărbații sunt cei care lasă bacșișuri de mai multe ori, femeile care conduc cu Uber primesc mai multe tips-uri, iar șoferii care primesc bani în plus la destinație sunt cei care dau peste clienți pe care i-au mai întâlnit.

Studiul a fost realizat în Statele Unite, dar spune multe despre comportamentul clienților de Uber. Și mulți dintre ei interacționează cu șoferii după modul în care aceștia conduc.

Cum se comportă, de fapt, oamenii în Uber

Studiul a analizat cele 40 de milioane de curse care au avut loc pe parcursul a patru săptămâni în vara anului 2017. Se întâmpla la scurtă vreme după ce Uber introdusese funcția de tips. Până la acel moment, compania americană a fost reticentă în a introduce această funcție tocmai că se temea că șoferii vor alege doar zonele în care știu că stau persoane bogate. Dar a trecut repede peste acest aspect.

În ultimii doi ani, susține compania, șoferii său au încasat aproximativ două miliarde de dolari sub formă de bacșiș.

Șoferii primesc, în medie, tips doar în 16% dintre curse. Doar 1% dintre șoferi primesc tips la fiecare cursă. 6 din 10 șoferi nu primesc bacșiș niciodată. Bărbații oferă mai des bacșiș decât femeile. Dar, cu cât fac mai multe curse, cu atât frecvența cu care primesc bacșiș scade.

În România ar fi cumva de înțeles. Pentru că majoritatea clienților aleg Uber tocmai pentru a nu merge cu taxiul. Și atunci s-au dezobișnuit de obiceiul de a lăsa bacșiș șoferului.

De mulți ani, cercetătorii caută să observe comportamentul clienților, indiferent de domeniu. Iată că, acum, companii precum Uber le permit să analizeze și generozitatea lor.