Șeful Dacia explică piața auto din România: „Asediu al rablelor”
În prezent, Dacia e cel mai mare producător auto din România. Iar cel care conduce grupul în prezent, pe plan local, a explicat în detaliu ce impact poate avea asupra țării.
Christophe Dridi, director general Automobile Dacia şi Group Renault România, a vorbit despre ce impact pozitiv poate avea asupra țării achiziția de mașini noi. Evident, e interesat de așa ceva, pentru că producătorul pe care îl conduce cu vânzarea mașinilor noi se ocupă. Estimarea e că, după 2020, Dacia și Ford vor ajunge la o producție totală de 650.000 de automobile. Ceea ce-i imens, dată fiind lipsa de infractură din România pentru a muta volume atât de mari.
Cum vrea șeful Dacia suport de la stat
Recent, Dridi a explicat că România este o țară în care industria auto reprezintă 14% din PIB și 26% din exporturi. El a caracterizat fenomenul drept „o bijuterie a economiei românești”.
Tot pe ideea banilor la buget a oferit și câteva cifre. De exemplu, vânzarea locală a unui automobil produs în România, cum ar fi unul de la Dacia sau de la Ford, aduce economiei în medie 3.700 de euro. Aceștia sunt sub formă de taxe şi impozite. Și e independent de loc, că e la Mioveni de către Dacia sau la Craiova de către Ford.
„În acest timp, importul de maşini rulate nu numai că nu aduce aceşti bani, dar aduce un risc pe şosele, poluare mai mare, şi costuri mai mari de mediu. Piaţa locală se confuntă cu un asediu al rablelor, cu 73% dintre maşini fiind sub Euro 4, iar peste 80% au peste opt ani”
Christophe Dridi
Poziția lui e susținută și de cifrele oficiale. De exemplu, în primele șase luni din 2019, numărul autoturismelor noi înmatriculate este de 71.620 unităţi. Asta înseamnă o creştere cu 19,23% comparativ cu prima jumătate din 2018.
Vestea și mai bună e la autoturisme SH. Numărul mașinilor vechi înmatriculate a fost de de 217.701 unităţi – 7,28% scădere față de aceeași perioadă din 2018.
Despre programul Rabla, șeful Dacia a spus că trebuie să fie și mai mare decât în prezent. Conform acestuia, programul trebuie suplimentat până la un total de 65.000 – 70.000 de tichete. Practic, ar fi o dublare, de la 35.000 de tichete în prezent.