05 iun. 2019 | 16:47

Probleme cu omologările auto pentru mari constructori de mașini. Cum se prezintă Dacia Mioveni

ACTUALITATE
Probleme cu omologările auto pentru mari constructori de mașini. Cum se prezintă Dacia Mioveni

Mai mulți constructori de mașini au avut probleme cu omologările auto anul trecut. Dacia a fost una dintre puținele mărci care au ocolit respingerile la omologarea vehiculelor. O evolua mașina românească lent, dar, cel puțin, o face legal.

În a doua jumătate a anului trecut, companiile europene constructoare de mașini au reușit să-și omologheze pe piața europeană doar 63% din totalul automobilelor fabricate. Cifra este de ordin general, evident, și a fost publicată în urma unei analize de marketing a celor de la Jato Dynamics.

Cumva, Dacia a trecut cu brio de provocările noilor standarde de poluare și siguranță WLTP…deocamdată. De fapt, acest nou standard ar fi principalul motiv pentru care mulți producători auto din Europa n-au putut să-și lanseze mai multe modele. Cam așa începe supraproducția care duce la criză. În goana după profit și într-o permanentă cursă de a scoate pe piață mașini aparent noi, producătorii ajung să ignore unele limite legale și fabrică mașini care nu respectă anumite standarde.

Dacia a trecut cu brio de problema înăspririi standardelor de poluare auto

Mai mulți constructori de mașini au avut probleme cu omologările auto anul trecut. Dacia a fost una dintre puținele mărci care au ocolit respingerile la omologarea vehiculelor. O evolua mașina românească lent, dar, cel puțin, o face legal.

Ce-i drept, acestea au devenit foarte severe în ultimii ani, dar este doar începutul. Dacă Uniunea Europeană vrea să impună introducerea mașinilor electrice, este foarte probabil ca producătorii auto să rămână cu și mai multe mașini pe stoc. Din fericire, mulți și-au luat deja măsuri de precauție.

Din perspectiva clienților, astfel de detalii sunt mai puțin importante și aproape invizibile. Oamenii sunt obișnuiți să se uite mai mult la ce se vinde cel mai mult, la statisticile care arată care sunt mărcile cele mai productive, etc. Dincolo de aceste cifre optimiste, producătorii se confruntă deseori cu probleme de omologare, iar Europa este cam cea mai pretențioasă (dar în beneficiul consumatorilor).

Anul trecut, companiile care au avut un ritm mai bun pe acest segment au fost Peugeot și Citreoen, precum și Renault, dar și Hyundai, Lexus, Kia, Suzuki, Land Rover și Jeep.

Unii producători au renunțat să mai omologheze diferite versiuni de motorizare, fie din cauza vânzărilor slabe ale acestora, care nu mai justifică costurile de reomologare, fie din cauza valorilor peste limitele admise ale emisiilor, pe noile standarde WLTP. În total, sunt 23 de mărci din 36 analizate care au avut un ritm de omologare mai mare de media industriei.