Digi și alți operatori n-ar vrea să știi asta: cum anulezi o cerere de portare
Te-ai enervat și ai făcut o cerere de portare a numărului de telefon din rețeaua Orange sau Vodafone pe cea a Digi, dar acum vrei să renunți?
Anularea portării unui număr de telefon se face doar de către solicitant la furnizorul la care intenționează să se porteze, cel târziu cu 24 de ore înainte e momentul inițial stabilit pentru realizarea portării.
Așadar, anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă la cel mai apropiat centru al operatorului unde a fost solicitată inițial portarea (Digi, de exemplu). Această cerere o poți obține de la operator sau de pe portabilitate.ro.
Ce trebuie să știi este că atunci când vrei să faci o anulare a cererii de portare trebuie să o faci rapid (cel târziu 24 de ore înainte de momentul portării). O perioadă de portare este, de regulă, de trei zile lucrătoare. Dacă te-ai hotărât să pleci de la Orange pentru Digi, iar momentul inițial convenit de a se efectua portare este într-o zi de luni, cererea de anulare trebuie depusă în vinerea anterioară.
Mai trebuie luat în considerare și numărul provizoriu asignat utilizatorului de către viitorul furnizor de servicii de telefonie. Poți să te portezi de la Orange la Digi și să continui cu același număr de telefon sau poți alegi un număr provizoriu.
Ce să faci dacă vrei să anulezi o cerere de portare la Digi
Dacă acceptă numărul provizoriu, utilizatorul are două opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relația contractuală cu furnizorul acceptor (adică să aibă un contract și cu acest furnizor) sau să renunțe la numărul provizoriu și implicit la contractul aferent.
Operatorii de telefonie au obligația de ați oferi toate informațiile legate de procesul de portare și în cadrul oficiilor comerciale să aibă formularele necesare portării, precum și procedura de depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.
Ce poți să faci daci ai probleme cu operatorii, indiferent că este vorba de Digi, Orange, Telekom sau Vodafone? Poți face sesizare la operatorul acceptor (cel care este responsabil de realizarea portării), dar se poate adresa și ANCOM, urmând pașii de aici.
Pe parcursul anului trecut, ANCOM a primit 568 de sesizări cu privire la procesul de portare, principalele probleme fiind legate de netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și asignarea numerelor provizorii.