Mituri despre telefoane care te costă mai mult decât ai crede
Telefoanele sunt peste tot și toată lumea pare să le folosească, însă popularitatea lor vine cu o doză sănătoasă de mituri, după cum arată PR Newswire.
Anul acesta, proprietarii de smartphone-uri au spart accidental peste 50 de milioane de ecrane de telefoane (adică vreo două în fiecare secundă). Înlocuirea acelor ecrane i-a costat cam 3,4 miliarde de dolari. Acest lucru l-am aflat de la compania SquareTrade, care a publicat o cercetare ce analizează costurile stricării telefoanelor, cele mai întâlnite tipuri de stricăciuni și miturile pe care le cred oamenii cu privire la costurile de reparație.
Studiul Squarerade a arătat că 66% din deținătorii de smartphone-uri și-au stricat telefonul în ultimul an. Cauzele cele mai des întâlnite, în ordine descrescătoare, au fost ecrane crăpate (29%), ecrane zgâriate (27%) și bateriile care nu funcționează (22%). Pe ultimele locuri s-au aflat probleme cu touchscreen-ul și colțurile ciobite, ambele reprezentând câte 16%.
În ceea ce privește cauzele acelor probleme, acestea sunt, de obicei, un rezultat al neatenției oamenilor. Neatenția cea mai mare o constituie scăparea telefonului pe jos (77% din cazuri), scăparea lui din buzunar (49%), scăparea în apă (39%), căzăturile de pe masă sau noptieră (38%), scăparea în toaletă (26%) și scăparea din geantă (22%).
Dintre miturile identificate, cei de la SquareTrade au descoperit că oamenii preferă să folosească telefoanele cu ecrane crăpate. 38% din oameni nu le repară, dintre aceștia 34% zicând că prețurile sunt prea mari. De asemenea, cumpărarea unui telefon nou este aleasă mai des în defavoarea reparațiilor. În jur de 65% din utilizatorii de telefoane spun că nu ar repara un smartphone stricat, care mai funcționează cât de cât, iar 59% au zis că ar prefera să își ia un telefon nou decât să dea banii pe reparații.
„Smartphone-urile din zilele noastre au design-uri numai din sticlă, care arată frumos, dar nu sunt de nădejde când vine vorba de scăpările zilnice pe jos”, a explicat vice-președintele SquareTrade, Jason Siciliano. „Studiul nostru a arătat că majoritatea utilizatorilor de telefoane subestimează cu adevărat cât de mult îi va costa să își repare dispozitivul, 61% din aceștia recunoscând că ar aștepta să repare un ecran crăpat pentru o perioadă mai lungă de timp, pentru că costurile de reparații au crescut”.