01 ian. 2019 | 07:34

Mituri despre telefoane care te costă mai mult decât ai crede

ACTUALITATE
Mituri despre telefoane care te costă mai mult decât ai crede

Telefoanele sunt peste tot și toată lumea pare să le folosească, însă popularitatea lor vine cu o doză sănătoasă de mituri, după cum arată PR Newswire.

Anul acesta, proprietarii de smartphone-uri au spart accidental peste 50 de milioane de ecrane de telefoane (adică vreo două în fiecare secundă). Înlocuirea acelor ecrane i-a costat cam 3,4 miliarde de dolari. Acest lucru l-am aflat de la compania SquareTrade, care a publicat o cercetare ce analizează costurile stricării telefoanelor, cele mai întâlnite tipuri de stricăciuni și miturile pe care le cred oamenii cu privire la costurile de reparație.

Studiul Squarerade a arătat că 66% din deținătorii de smartphone-uri și-au stricat telefonul în ultimul an. Cauzele cele mai des întâlnite, în ordine descrescătoare, au fost ecrane crăpate (29%), ecrane zgâriate (27%) și bateriile care nu funcționează (22%). Pe ultimele locuri s-au aflat probleme cu touchscreen-ul și colțurile ciobite, ambele reprezentând câte 16%.

În ceea ce privește cauzele acelor probleme, acestea sunt, de obicei, un rezultat al neatenției oamenilor. Neatenția cea mai mare o constituie scăparea telefonului pe jos (77% din cazuri), scăparea lui din buzunar (49%), scăparea în apă (39%), căzăturile de pe masă sau noptieră (38%), scăparea în toaletă (26%) și scăparea din geantă (22%).

Dintre miturile identificate, cei de la SquareTrade au descoperit că oamenii preferă să folosească telefoanele cu ecrane crăpate. 38% din oameni nu le repară, dintre aceștia 34% zicând că prețurile sunt prea mari.  De asemenea, cumpărarea unui telefon nou este aleasă mai des în defavoarea reparațiilor. În jur de 65% din utilizatorii de telefoane spun că nu ar repara un smartphone stricat, care mai funcționează cât de cât, iar 59% au zis că ar prefera să își ia un telefon nou decât să dea banii pe reparații.

„Smartphone-urile din zilele noastre au design-uri numai din sticlă, care arată frumos, dar nu sunt de nădejde când vine vorba de scăpările zilnice pe jos”, a explicat vice-președintele SquareTrade, Jason Siciliano. „Studiul nostru a arătat că majoritatea utilizatorilor de telefoane subestimează cu adevărat cât de mult îi va costa să își repare dispozitivul, 61% din aceștia recunoscând că ar aștepta să repare un ecran crăpat pentru o perioadă mai lungă de timp, pentru că costurile de reparații au crescut”.