Anvelopele fără aer sunt viitorul în care scapi de pene la mașină
Foarte multe lucruri se pot strica atunci când ești la drum, dar penele de cauciuc nu vor mai fi o problemă cu această nouă invenție.
Atunci când pleci la drum o pană de cauciuc poate fi extrem de iritantă. Trebuie să schimbi roata cu una de rezervă, apoi trebuie să ajungi la o vulcanizare sau la un service ca să rezolvi problema.
Michelin, alături de General Motors, crede că a găsit soluția. Anvelopa dezvoltată de Michelin se numește UPTIS sau „unique puncture-proof tire system” și nu este imună la penele de cauciuc. Aceste anvelope fără aer vor fi testate pe mașinile electrice Chevrolet Bolt de la GM începând din acest an. Dacă totul merge conform planului, astfel de anvelope ar putea fi instalate pe automobile din 2024 și te va scuti de multe bătăi de cap.
Roata are un schelet de aluminiu peste care este aplicat un material din cauciuc compozit și fibră de sticlă ce este îndeajuns de rezistent și de flexibil pentru a fi utilizat pe teren.
De ce sunt utile anvelopele fără aer
Anvelopa este, în esență, o versiune avansată a prototipului Tweel, o altă anvelopă fără aer prezentată de Michelin în urmă cu aproape 15 ani. Problema cu acel prototip era faptul că era prea zgomotos și producea prea multe vibrații când mașina se afla în mers.
Din fericire, se pare că problemele au fost rezolvate cu acest nou model. Pneurile fără aer au mai multe avantaje față de cele tradiționale. De exemplu, penele de cauciuc vor fi eliminate, la fel și posibilele accidente. Mai mult, se vor reduce deșeurile deoarece oamenii nu vor mai trebui să schimbe atât de des anvelopele.
De asemenea, se va reduce utilizarea materiilor prime, se va reduce consumul de energie și cel al emisiilor produse în timpul fabricării pneurilor. În plus, roțile de rezervă nu vor mai fi necesare. Mașinile vor fi mai ușoare, deci mai eficiente.
Ce să mai, viitorul (din 2024) sună bine!