28 feb. 2019 | 12:00

Cum vor fi autobuzele electrice la care putem visa și pentru București

ACTUALITATE
Cum vor fi autobuzele electrice la care putem visa și pentru București

Unele state din vestul și centrul Europei au început deja să testeze autobuzele electrice de la Mercedes-Benz, în timp ce în România, în București, capitală europeană, s-au cumpărat autobuze cu defecțiuni tehnice.

Primele autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro circulă deja de câteva luni în orașele Hamburg și Heidelberg, urmând ca în perioada urmatoare să fie livrate şi către alte orașe din Germania. În plus, Mercedes-Benz a primit comenzi şi din alte țări europene. Modelul eCitaro de la Daimler Buses este produs în serie la fabrica din Mannheim, care are capacitatea de a onora toate comenzile.

În prezent, cererea din partea companiilor de transport public pentru autobuze electrice nu este foarte ridicată. Unul dintre motive este şi necesitatea investiţiei în infrastructura necesară trecerii de la o flotă de autobuze convenționale la una complet electrică. La acest capitol, chiar și Europa vestică și centrală se mișcă foarte greu, dar nu bat pasul pe loc ca autoritățile din România.

Unde se testează noile autobuze electrice Mercedes-Benz

Simultan cu livrările în Germania, în câteva zile, mai multe autobuze Mercedes-Benz eCitaro vor fi livrate către partenerii contractuali ai Daimler Buses din Luxemburg, Franța și Polonia. Autobuzele vor fi integrate pe rutele de transport public local pentru a convinge operatorii de transport de calitățile și eligibilitatea acestora pentru utilizarea zilnică.

Avantajele autobuzelor electrice: prietenoase cu mediul, zero emisii și silențioase. Aceste aspecte au o importanță majoră pentru dezvoltarea planurilor de menținere a calității aerului în multe orașe și regiuni.

mercedes benz ecitaro autobuze electrice

Pe de altă parte, operatorii de transport trebuie să investească multe resurse pentru a face tranziția la autobuzele electrice și la infrastructura necesară. Tehnologia pentru un autobuz electric este costisitoare, iar infrastructura trebuie proiectată astfel încât să se potrivească situației și cerințelor locale, de exemplu stațiile de încărcare, echipamentul de service, personalul calificat etc.

Prin urmare, Daimler Buses îi sprijină pe aceştia prin serviciile eMobility Consulting și Omniplus, oferind consultanță individuală, servicii și instruire companiilor care efectuează tranziția.

Una dintre cele mai importante condiții necesare pentru ca Daimler Buses să pătrundă pe piața autobuzelor electrice a fost să poată oferi un vehicul care să satisfacă pe deplin operatorii de transport, la fel cum o face Citaro de atâția ani. Autobuzul electric trebuie să combine siguranța în exploatare, disponibilitatea în operarea zilnică și siguranța de conducere a unui vehicul de serie cu noile cerințe privind emisiile.

Cum funcționează autobuzele electrice Mercedes-Benz eCitaro

Mercedes-Benz eCitaro este produs pe aceeași linie de producție ca toate celelalte autobuze de oraș, la fabrica din Mannheim. Autobuzele eCitaro care vor fi disponibile pentru teste în orașele din Europa sunt echipate cu zece pachete de baterii, având o capacitate totală de 243 kWh, precum și cu motoare electrice montate în apropierea butucilor roților.

Managementul de control termic optimizat până la ultimul detaliu, cu sistem de răcire a bateriilor, aerul condiționat cu pompă termică și componente conectate sunt elemente de referință în lumea construcțiilor de autobuze. Aceste caracteristici asigură consum minim de energie și maximum de eficiență și autonomie. O provocare cunoscută doar de specialiștii în domeniu este că 50% din consumul de energie se datorează sistemului de încălzire și răcire. Siguranța, eficiența și conservarea mediului sunt parte integrantă în misiunea autobuzului Mercedes-Benz eCitaro.