Mercedes a adus în România primul autobuz 100% electric
Mercedes a adus primul autobuz 100% electric pe străzile din România. Doar că nu e cazul să te bucuri prea tare pentru că nu vei putea merge la job prea curând cu el.
Mercedes-Benz eCitaro e primul autobuz electric 100%. E produs în uzinele Daimler din Germania și a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Hanovra, anul trecut. Acum, a ajuns și pe străzile din România.
Autobuzul 100% electric urmează să fie prezentat în mai multe orașe: București, Cluj și Iași.
„Suntem mândri să prezentăm autobuzul eCitaro în România și să facem astfel încă un pas spre electromobilitatea urbană, după semnarea recentă a contractului cu Primăria Capitalei pentru 130 de autobuze Citaro Hybrid. eCitaro redefinește transportul public convențional, combinând siguranța în exploatare, disponibilitatea în operarea zilnică și siguranța de conducere a unui vehicul de serie cu noile cerințe privind emisiile. Mai mult, pe termen mediu și lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun”, spune Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses la Mercedes-Benz România.
De ce nu vei merge prea curând cu autobuzul 100% electric de la Mercedes
Autoritățile locale din multe orașe europene și-au dat seama că pentru a reduce poluarea, trebuie să apeleze și la soluții eco în cazul transportului în comun. La noi, deocamdată, mai durează. În București, de exemplu, municipalitatea e preocupată să-i amendeze pe șoferi, în loc să renunțe la flota învechită.
Primăria Capitalei anunța, în luna august, că a fost finalizată achiziţia derulată de Primăria Capitalei pentru autobuze noi care să fie folosite de STB. E vorba de 130 de noi autobuze, de tip hibrid, iar câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz.
Cât despre autobuzul electric prezentat la București, acesta circulă deja de câteva luni bune în orașe precum Berlin, Hamburg și Hanovra. Echiparea standard include patru baterii Lithium-ion amplasate în partea din spate a autobuzului. Pot fi adăugate module adiționale de până la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de până la 350 kWh şi sunt răcite la temperatura ideală pentru a maximiza durata de viață.
Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie, în specificațiile standard, de aproximativ 13,5 tone și poate tranasporta până la 88 de pasageri.