Cum a devenit influencer pe Instagram printr-o inteligență artificială
Nimic nu este mai plăcut decât să-ți dezvolți brandul personal prin rețele sociale ca Instagram sau Facebook și să profiți de pe urma calității de influencer.
În teorie, ca să ajungi să dobândești statul de influencer, este nevoie de multă răbdare, conținut de calitate și, în funcție de ce ”vinzi”, un aspect atrăgător. La mult timp după ce te-ai apucat de treabă, cu un pic de noroc, s-ar putea să fii contactat de diverse branduri pentru a le promova produsele contra cost. În cel mai rău caz, vei primi doar produse gratuite, nu și bani sau alte beneficii.
Un programator fără prea multe abilități creative în alte domeni decât știința calculatoarelor s-a gândit că există o soluție mai puțin tradițională pentru dobândirea statului de influencer. În acest scop. a creat un algoritm de inteligență artificială care elimină complet factorul uman din transformarea în formator de opinie online.
Chris Buetti are o experiență destul de mare în interacțiunea și manipularea datelor digitale. Pornind de la acele cunoștințe, conform celor de la BuzzFeed, a creat un program care automatizează toată activitatea pe Instagram în numele său. Programul dă follow la mii de utilizatori în speranța că ei îl vor urmări înapoi. În același timp, preia postări de la fotografii cu un public larg și le repostează. În mod previzibil, le acordă credit, dar asta nu înseamnă că nu adună un număr fabulos de like-uri.
Rezultatele sistemului dezvoltat de Chris Buetti nu au întârziat să apară, iar câteva restaurante l-au invitat să le calce pragul și, contra unor cine gratuite, să le facă o postare și o formă sau alta de review. Practica s-ar putea să nu fie cea mai etică, dar atâta timp cât toți participanți la înțelegere sunt mulțumiți, lucrurile par în regulă. ”Am petrecut foarte mult timp și efort realizând scriptul, iar eu le ofer un serviciu, în timp ce ei îmi oferă o masă gratuită.”
Unii influenceri au fost dezamăgiți de faptul că un program poate să facă ce s-au chinuit ei să realizeze în câțiva ani. În același timp însă, au fost fascinați și e puțin probabil ca respectiva practică de utilizarea a AI-ului pe Instagram să nu ia amploare în următorii ani.