Google le cere dezvoltatorilor să dezvăluie cotele la loot box-uri
Loot box-urile sunt asemănătoare cu jocurile de noroc. Google vrea să oprească întrucâtva asta prin introducerea obligativității de a dezvălui cotele de câștig.
De-acum încolo Google le cere dezvoltatorilor de aplicații care-și vor creațiile în Play Store să dezvăluie care sunt șansele de câștig la loot box-uri.
Această schimbare din partea Google vine în contextul în care se vorbește tot mai mult despre reglementarea acestor practici în industria jocurilor video. Despre asta am scris aici și aici.
„Aplicațiile care au mecanisme prin care jucătorii pot primi obiecte virtuale într-un mod aleatoriu trebuie să dezvăluie în mod clar șansele de a primi aceste obiecte înainte ca acel jucător să cumpere”, este menționat în Play Store.
Astfel, gigantul american se alătură Apple care a făcut o schimbare similară în urmă cu doi ani.
Loot box-urile plătite sunt pe radarul autorităților de ceva vreme. Belgia a definit recent ca aceste loot box-uri că sunt o formă de jocuri de noroc și a obligat unele companii să nu le mai vândă (EA nu mai are voie să vând pachetele de jucători la FIFA Ultimate). Companiile din China trebuie să dezvăluie șansele jucătorilor de a primi un anumit obiect obținut prin cumpărarea unui loot box.
Această practică a generat și procese. Părinții unui jucător de Fortnite au dat în judecată Epic deoarece susțineau că au fost afectați de loot box-urile din joc. Epic și-a schimbat politicile în ianuarie 2019 și jucătorii pot vedea ce cumpără.
Ce alte schimbări aplică Google pentru Play Store
În plus față de această nouă regulă pentru loot box-uri, Google le cere dezvoltatorilor să stabilească un public țintă pentru aplicațiile sale. Apoi produsele care vizează copii trebuie să respecte anumite politici. Acestea includ limitarea tipului de publicitate care poate apărea în joc, adăugarea avertismentelor la experiențele de realitate augmentată și dezvăluirea informațiilor colectate de la minori.
Aplicațiile destinate în mod special copiilor trebuie să respecte și regulile mai stricte ale categoriei „Designed for Families”.
Nu știu dacă era cazul, dar Google a interzis dezvoltatorilor să vândă marijuana direct prin aplicații.
Toate aplicațiile de pe Google Play Store trebuie să respecte regulile până la 1 septembrie.