Cât câștigă gamerii care transmit live sesiuni de joc pe Twitch
Există două tipuri de gameri: cei care se joacă singuri și cei care o fac în fața a zeci de mii de oameni. Cei din urmă sunt răsplătiți regește pentru efortul depus.
Cei de la Wall Street Journal au publicat un articol în care detaliază modul în care sunt plătiți gamerii care se joacă și transmit online acestă experiență pe o platformă precum Twitch. Așadar, potrivit acestor informații, gamerii care au peste 15.000 de spectatori concomitent pot câștiga între 25 și 50 de mii de dolari pentru fiecare oră în care se joacă un titlu nou lansat.
Cine dă banii ăștia? Publisherii și studiourile de gaming. Ei vor ca jocurile lor, proaspăt lansate, să fie văzute de cât mai multă lume, iar o modalitate o reprezintă cei care fac streaming pe Twitch și au mii și sute de mii de urmăritori. Aceste sume au fost înaintate de Night Media Inc, una dintre companiile care reprezintă acești gameri.
Nu este o practică nouă, dar acum este din ce în ce mai folosită. Electronic Arts l-ar fi plătit pe Ninja, cel mai celebru streamer de pe Twitch, nu mai puțin de 1 milion de dolari ca să se joace Apex Legends pentru câteva zile. Ninja a jucat Apex timp de 20 de ore de-a lungul a mai multor zile. El a obținut 50.000 de dolari pe oră.
Publisheri precum Electronic Arts, Activision Blizzard, Ubisoft Entertainment sau Take-Two Interactive Software sunt câteva dintre companiile care aleg să plătească gamerii sume mari pentru ca aceștia să le joace titlurile. Sigur, nu toată lumea câștigă la fel de bine ca Ninja și sumele plătite de companii diferă în funcție de popularitatea „streamerului”.
Take-Two urmează să aplice acestă tactică pentru Borderlands 3, iar Ubisoft pentru Ghost Recon Breakpoint. Ambele jocuri se lansează în toamnă.
Companiile dau sume mari pentru a duce jocul în fața publicului țintă
Este foarte probabil ca aceste sume să ți se pară foarte mari, iar activitatea prestată să nu ți se pară una foarte solicitantă. Totuși, trebuie să privești lucrurile și din perspectiva companiilor. O astfel de reclamă este mai eficientă decât un spot TV de 30 de secunde.
Cei care fac streaming au un public țintă bine definit și au o putere de influențare mai mare decât publicitatea clasică. 50.000 de dolari nu pare o sumă așa de mare când te gândești că 50.000 de oameni îți urmăresc jocul și poate jumătate din public ți-l cumpără. Compania ar putea câștiga 1,5 milioane de dolari dacă 25.000 de oameni, care au urmărit canalul de Twitch, dau cei 60 de dolari pe o copie a jocului.
Totuși, acestă practică ridică o problemă care mie mi se pare importantă. În timp ce publicul nu are nicio problemă cu faptul că cel pe care-l urmăresc a fost plătit să se joace acel joc (eventual să nu fie prea negativ), același lucru nu poate fi spus despre jurnaliști. Dacă un jurnalist este plătit chiar și 100 de dolari pentru a da o notă pozitivă unui joc atunci iese un scandal mare și este posibil ca acea persoană să fie dată afară.
Știu, sunt meserii diferite, dar până la urmă, și gamerul de pe Twitch și jurnalistul, care scrie o recenzie la joc, se adresează aceluiași public. De ce există această diferențiere?
„Avem puterea de a-i convinge pe oameni să cumpere un joc despre care nu sunt siguri că ar fi bun. Ei ne văd pe noi mai de încredere decât un nume atașat unei recenzii deoarece ei nu pot vedea fețele jurnaliștilor. Aici este o interacțiune pe viu”, spune Benjamin Lupo, unul dintre gamerii care au fost plătiți de EA să se joace Apex Legends.
Așa să fie, dar mi se pare ipocrit ca publicul să considere că un jurnalist a fost plătit dacă scrie o recenzie pozitivă/negativă, în timp ce „streamerul” nu este judecat astfel dacă ridică un slăvi un joc mediocru.