Ce a însemnat succesul nebun al Fortnite pentru angajații companiei
Un hit precum Fortnite poate înseamna multă bucurie pentru un studio și pentru angajați, dar și un motiv de stres.
Popularitatea Fortnite a umplut cuferele companiei Epic Games, dar a înseamnat și luni de stres și muncă în plus pentru angajații companiei.
Foarte mulți programatori ai Epic Games au lucrat peste 70 de ore pe săptămână, iar alții au raportat și peste 100 de ore lucrate pe săptămână. Ei au vorbit despre mediul de lucru stresant și ostil, în care munca suplimentară, chiar dacă pe hârtie era una voluntară, a devenit una obligatorie.
Munca suplimentară era plătită, însă angajații susțin că s-a dezvoltat o cultură toxică și că era de așteptat ca ei să lucreze extra. Unii au raportat probleme de sănătate din cauza faptului că au lucrat mai multe luni consecutive peste 70 de ore pe săptămână.
Perioadele în care angajații lucrează extra sunt cunoscute drept „crunch time” și este un fenomen binecunoscut în industria de gaming, atunci când se pregătește lansarea unui joc se lucrează în plus pentru ca totul să iasa bine.
Totuși, acum trăim în vremuri în care jocurile primesc actualizări după lansare, primesc conținut extra sub formă de DLC, iar unele titluri sunt de tip live-service, ceea ce înseamnă că perioadele acestea aglomerate se pot prelungi destul de mult.
Fortnite a apărut inițial ca un joc single player, însă apoi compania a schimbat direcția când a văzut popularitatea PUBG. Așa că a lansat, Fortnite Battle Royale, ce se încadrează în categoria jocurilor de tip live service, adică acele jocuri ce sunt actualizate constant cu noi moduri de joc, arme și așa mai departe.
Asta face ca angajații să fie tot timpul în tensiune pentru că au tot timpul deadline-uri de respectat.
La Epic Games munca peste program a devenit ceva normal
„Muncesc cam 70 de ore pe săptămână. Există există alte 50-100 de persoane în cadrul Epic care lucrează la fel. Compania ne lasă să ne luam cât timp liber vrem noi, dar e aproape imposibil să-mi iau concediu. Dacă fac asta, volumul de muncă cade pe alte persoane și nimeni nu vrea să fie persoana care să facă asta”, a spus un angajat al Epic într-un interviu pentru Polygon.
El a explicat că șefii pun presiune ca totul să se realizeze imediat pentru ca Fornite să rămână popular. „Știu unele persoane care au refuzat să lucreze în weekenduri și apoi am ratat deadline-uri și acele persoane au fost concediate. Oamenii sunt concediați pentru că nu vor să lucreze peste program”, spune o altă sursă din interiorul Epic.
Problema pare a fi la fel de mare și pentru partenerii companiei: companiile care efectuează controlul calității. Epic are contracte pe un timp determinat cu acești parteneri, iar dacă angajații din Q&A nu lucreză peste program atunci contractul nu mai este prelungit.
Un alt angajat care a lucrat în departamentul de customer service dă o măsură a popularității jocului: „Dacă la început aveam cam 20-40 de tichete de rezolvat pe zi, apoi am ajuns la 3000 pe zi. Eram câțiva oameni la început, apoi într-o zi au mai fost aduși alți 50, fără nicio pregătire”.
El mai spune că trebuiau să rezolve 200 de tichete pe zi și că trebuiau să lucreze foarte repede. „Este foarte obositor, am plâns pentru că eram epuizat și simțeam că șefilor nu le pasă”.
Unora nu le-a păsat de orele suplimentare pentru că „se gândeau că o să câștige bonusuri mari și mulți și-au propus să lucreze așa o perioadă apoi să plece cu bonusurile”.
Epic Games a fost înființată ăn 1991 de Tim Sweeney, actual CEO, și are aproape 1.000 de angajați. Pe site-ul companiei este o listă cu 200 de joburi vacante.