Ford Puma a apărut ca o alternativă excelentă la mașinile Dacia. Apoi, e un motiv de mândrie pentru unii că-i produs în România. Și acum mai vine o veste importantă.
Ford Puma are, la debut, un preț mai mare decât al modelelor Dacia. Dar, dacă ai compara mașina direct cu Duster, e o alternativă care stă excelent în picioare.
Acum aflăm că organizația Car of the Year care desemnează mașina anului a anunțat cele șapte automobile care au ajuns în finală. Ford Puma e acolo, în timp ce Dacia n-are niciun model.
Finalistele sunt:
Sigur, nu sunt toate la același nivel de preț. De exemplu, Taycan e o mașină electrică de 10 ori mai scumpă decât Puma. Totuși, pe lângă Corolla, Ford Puma și Peugeot 208 își putea face și Dacia loc. Ține însă cont că Ford Puma este a doua mașină fabricată în România care ajunge în finala Car of the Year. Istoric, Dacia s-a calificat în ediția din 2011 cu prima generație de Duster.
În competiția aceasta, au fost supuse testelor juriului 30 de automobile eligibile. Cele mai mari șanse de câștig le au mașinile electrice, de unde și prezența Taycan sau Tesla.
În România a intrat cu un preț special de lansare. Versiunea standard Titanium la 16.500 de euro, TVA inclus. În comparație cu Dacia Duster, Ford Puma a primit cinci stele şi nu trei la testele la EuroNCAP. Totodată, dispune de mult mai multe sisteme de siguranţă. Chiar și așa, e la un preț similar versiunilor premium de Duster.
Puma e disponibil în trei variante de echipare: Titanium, Titanium X şi ST-Line X. Din februarie 2020 va fi disponibilă şi varianta de echipare ST-Line.
Deocamdată, Dacia înregistrează vânzări bune în Europa cu Duster și Sandero.