De ce Dacia încă își permite să vândă mașini ieftine
Pe măsură ce servicii ca Uber au redus necesitatea de-a avea mașină, producători ca Dacia s-au remarcat prin preț. Dacă ești într-o țară dezvoltată, prețul e excelent pentru un automobil pe care îl folosești la maximum cinci ani și apoi îl poți vinde. Dar sunt câteva capitole la care observi cum Renault taie costurile.
În octombrie, un vicepreședinte Renault explica filosofia prețului pentru Dacia. Pe scurt, piesele au fost deja folosite pe mașini Renault și, implicit, și-au amortizat costul. Astfel, ca tehnologie, mașinile Dacia sunt, cumva, mai vechi cu una sau două generații.
Publicația Actualidad Motor vine acum cu o listă care explică de ce mașinile Dacia sunt atât de ieftine. Și, da, sunt câteva surprize neplăcute. Primii români care au cumpărat Logan, în 2004, au experimentat strategia la prima mână pe modele fără geamuri electrice sau aer condiționat.
Cum reduce Dacia costul ca să vândă mașini ieftine
Ce vezi din exterior, la prima vedere, e fix încuietoarea – demodată, ciudat poziționată și dificil de înțeles de ce n-a fost schimbată până acum. Apoi, Actualidad Motor susține că plasticul de pe chei și cartelele de acces (cel puțin pe modelele care au așa ceva) e suficient de ieftin cât să nu reziste prea bine în timp.
Dacia Duster, mașina pe care au explicat de ce modelele producătorului sunt ieftine, e în teorie un SUV și pentru off road. Dar lipsa frânelor cu disc pe spate îl face mai puțin eficient la coborâre, de exemplu. Iar asta se vede și în frâna de mână, care-i practic ca la orice mașină veche, fără niciun sistem electronic de control. Apoi, poziția șoferului în scaun nu-i cea mai confortabilă și nu poate fi reglată foarte bine.
Pe lista de reduceri de cost la Dacia mai intră aparatul de aer condiționat monozonal, geamurile electrice pe al căror buton trebuie să ții apăsat ca să le închizi și deschizi și un ecran de 7 inci pentru sistemul de infotainment care ar putea fi foarte bine de pe o tabletă de acum 10 ani.
În ceea ce privește confortul, zgomotul e destul de mare chiar și în interiorul unui Duster. Practic, costurile au fost tăiate de la izolație și au rămas tăiate la orice versiune. Și cel mai amuzant capitol e al covoarelor din interior. Practic, lipsesc. Poate astfel de decizii au dus și la scandalul din America de Sud.