12 nov. 2019 | 10:17

Dacia „rupe” tot pe piața înmatriculărilor noi: câți români o preferă

ACTUALITATE
Dacia „rupe” tot pe piața înmatriculărilor noi: câți români o preferă

Dacia e un brand de succes al României și demonstrează acest lucru de fiecare dată când are ocazia. Românii au cumpărat, în primele zece luni ale anului, mai multe autoturisme decât anul trecut. Și asta înseamnă vești bune pentru constructorul autohton.

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 19% în primele zece luni ale anului, arată datele ACAROM și DRPCIV. Iar Dacia, așa cum te așteptai, e modelul cu cea mai mare priză la șoferii români. Chiar dacă tranziția către electrice întârzie încă.

Dacia conduce în topul mașinilor noi înmatriculate între ianuarie și octombrie. 40.813 unități au fost înmatriculate pe piața din România în primele zece luni ale anului. Modelele constructorului auto autohton sunt ieftine, în comparație cu altele din aceeași gamă, și-și fac bine treaba. Iar asta se vede în vânzări.

Dacia, cu piciorul pe accelerație

În primele zece luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 18,8% faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, piața s-a dus la un total de 134.698 de unităţi.

Raportat la luna octombrie, înmatriculările au urcat cu 58,09% faţă de octombrie 2018, atingând un volum de 10.649 de unităţi.

Topul mărcilor este condus de Dacia, care a urcat la 40.813 de unităţi în primele zece luni ale anului, echivalentul unei creşteri de 30,78% faţă de perioada similară a anului trecut. Pe locul al doilea se află modelele companiei-mamă Renault, cu 11.248 de unităţi noi înmatriculate în perioada ianuarie-octombrie 2019. Asta înseamnă o creștere de 18,2%.

Clasamentul este completat de Skoda, cu 10.447 unităţi (plus 9,77%) şi Ford cu 9.944 unităţi (plus 22,9%).

Pe de altă parte, Dacia n-a stat atât de bine pe alte piețe, așa cum ar fi cea din Marea Britanie. Acolo, vânzările Dacia au scăzut cu aproape 28% în luna octombrie, adică luna care ar fi trebuit să fie ultima în care Regatul să fie parte din UE. Incertitudinea Brexit și-a spus cuvântul.

De fapt, ceea ce s-a întâmplat cu Dacia a fost valabil și pentru restul producătorilor. Vânzările de maşini noi, per total, au scăzut în Marea Britanie cu 6,7%  luna trecută, pe fondul unui declin de 13% al cumpărătorilor individuali, provocat de „incertitudinile economice şi politice” legate de Brexit.