Cum îi ajută inteligența artificială pe marii sportivi la antrenamente
Inteligența artificială câștigă teren în mai toate domeniile. Și a ajuns chiar și pe terenul de tenis.
Novac Djokovic e pe primul loc în clasamentul ATP, fiind în acest moment cel mai bun jucător de tenis al lumii. Dar palmaresul său nu a fost obținut doar prin antrenamente zilnice, așa cum ai crede. Se folosește și de noile tehnologii pentru a rămâne în top.
Anul acesta, a câștigat finala de la Wimbledon, pe iarbă, după patru ore și 57 de minute de joc împotriva altui titan al tenisului, Roger Federer. După acea finală, considerată de mulți experți din domeniu drept una dintre cele mai frumoase partide de tenis, s-a aflat și ce stă în spatele succesului lui Djokovic. E vorba de inteligența artificială.
Staff-ul său a dus antrenamentele la alt nivel.
Djokovic se antrenează cu ajutorul inteligenței artificiale
Sistemul cu care s-a antrenat Djokovic înainte de Wimbledon e dezvoltat de un tată și fiul său și se numește RighChain. E, practic, un software care optimizează, planifică și analizează jocul unui sportiv cu ajutorul inteligenței artificiale.
Iar sistemul e folosit și de companii din alte domenii precum Colgate și Coca Cola. În cazul tenisului, această tehnologie livrează o analiză extrem de detaliată a modului în care jucătorii și adversarii lor se comportă pe teren. În baza acestor date, ei își pot îmbunătăți mișcările, își pot folosi la maximum atuurile și pot evalua jocul adversarilor.
Sunt analizați în detaliu toți indicatorii de performanță – de la greșelile din teren, servele și amplasarea la serviciu sau la primire. Sunt extrase apoi niște cuvinte cheie. Explicațiile vin chiar de la inventatorii sistemului bazat pe inteligență artificială.
„(…) antrenorii și sportivii pot folosi aceste cuvinte cheie și li se pune la dispoziție un video în care văd în detaliu rezultatele obținute cu ajutorul inteligenței artificiale”, spun aceștia.
Faptul că inteligența artificială a devenit parte inclusiv din sport îți arată, de fapt, cât de importante sunt aceste sisteme. E o perioadă în care toate companiile trebuie să se digitalizeze sub o formă sau alta pentru a rezista pe piață.
Iată că e valabil și pentru sportivi.