01 nov. 2019 | 15:59

Clasamentul în care Dacia e peste Ford: ce înseamnă pentru România

ACTUALITATE
Clasamentul în care Dacia e peste Ford: ce înseamnă pentru România

Dacia e una dintre poveștile de succes ale României post-comuniste. În ultimii ani, compania controlată de Renault a reușit câteva performanțe notabile. Și nu se descurcă rău nici pe piața internă.

Potrivit cifrelor de la Institutul Național de Statistică, industria auto din România, în ciuda lipsei de autostrăzi relevante, merge foarte bine. Astfel, Dacia, Ford și Daimler înregistrează cifre excelente când vine vorba de export. Pe lista succeselor mai suntRompetrol Rafinare și Honeywell între primii cei mai mari exportatori ai României.

Aceste companii au generat, în primele șapte luni din 2019, exporturi în valoare totală de peste 6,1 miliarde de euro. Totuși, cifra e în scădere față de aceeași perioadă din 2018.

Ce înseamnă acest clasament pentru Dacia și România

companii romania export bani

Valoarea mărfurilor exportate de primele cinci companii este cu 2,3% mai mică. În 2018, valoarea era cu circa 100 de milioane de euro mai mare, tot pe primele șapte luni din an. Totodată, ponderea celor cinci companii în total exporturi s-a diminuat de la 15,7% la 15%, conform INS citat de Economica. Însă clasamentul primelor cinci companii, condus de Dacia, a rămas la fel ca în urmă cu un an.

În ceea ce privește relevanța cifrelor pentru România, a fost exportată marfă de 40,7 miliarde de euro. Per total, e mai bine decât în 2018: 39,8 miliarde de euro. Mai trebuie menționat că primele 10 companii cu afaceri de export reprezintă 20,4% din valoarea totală a exporturilor României. Primele 50 de companii au o pondere de 40,8%.

Automobile Dacia conduce în acest clasament, iar prezența Ford Romania SA pe locul doi, înainte de lansarea modelului Puma, arată că ar putea fi ceva mai acerbă concurența dintre cele două. Americanii de la Honeywell, acum pe locul cinci, au înlocuit compania Continental Automotive Systems (componente auto).

Avantajul Continental e însă că în acest clasament apar și alte divizii: Continental Automotive Romania SRL, pe locul 11, Continental Automotive Products SRL, pe locul 19 și Continental Powertrain Romania, pe locul 26.

Pe lângă performanța Dacia din industria auto și pe piața de export per total, nici producția de țigări nu e foarte jos. British American Tabbaco, de exemplu, a ajuns de pe locul 42 pe locul 27. În acest context e posibil ca tranziția spre țigări încălzite, nu arse, unde BAT are prin Kent produsul Glo să fi ajutat.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele