Cât stau românii pe internet în fiecare zi și câți au smartphone
În ciuda anumitor aparențe, românii nu sunt străini de tehnologie. Sigur, piața dispozitivelor conectate la internet e încă mică, atât prin prisma prețului mediu, cât și prin modul în care sunt utilizate, dar acestea sunt populare în rândul românilor.
În prima jumătate a anului, peste 95% dintre utilizatorii de internet din România, cu vârste într 16 și 64 de ani, susțin că au avut smartphone. Sigur, au și în continuare, ceea ce arată rata de penetrare a acestei tehnologii în țara noastră. Utilizarea acestora a fost de peste 90% în toate categoriile de vârstă.
Cum poate te așteptai, telefoanele cu acces oricând la internet și cu aplicații sunt mai folosite de tineri. Consumul cel mai scăzut e în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani. Cei mai în vârstă dintre utilizatorii din România dețin un telefon clasic – 17%.
Cât stau românii pe internet?
În prima jumătate a lui 2019, cel mai lung timp mediu de folosire a internetului s-a înregistrat în rândul utilizatorilor de calculatoare şi tablete. Media a fost de de 4 ore şi 20 de minute pe zi. Consumul de internet pe telefon a fost cu o oră mai scurt – 3 ore şi 21 de minute.
În egală măsură, e bine de știut că un număr foarte mare de utilizatori deţin un PC sau laptop – 87%. Peste 45% dintre utilizatorii de internet deţin şi o tabletă. Ceasurile inteligente sunt folosite de o cantitate mai scăzută de români, doar 12,2% dintre respondenţi. Cei mai mulţi utilizatori ai acestora fiind bărbaţi.
La fel ca la ceasuri inteligente, nici casele inteligente n-au mare tracțiune. Dispozitivele din sfera asta, în rândul utilizatorilor din România cu vârste cuprinse între 16 şi 64 de ani, au o rată de penetrare de 7,1%. În aceeași măsură, doar 6,5% dintre utilizatorii de internet au o brăţară inteligentă. Și doar 2,6% au un dispozitiv VR.
Cât despre alte „tehnologii”, mai mult de jumătate dintre respondenţi au citit un ziar în ediţie tipărită. Un număr similar au citit o revistă, cu un consum accentuat în rândul persoanelor mai în vârstă. Printul pierde în defavoarea digitalului: presa tipărită este citită în medie 32 de minute pe zi, în timp ce, în mediul online, timpul mediu creşte la 59 de minute pe zi.
Raportul a fost dezvoltat de eMarketer şi Starcom, în parteneriat cu GlobalWebIndex. Oferă date cu privire la consumul de media la nivel global și acoperă 41 de ţări, inclusiv România.