07 nov. 2019 | 11:50

Cât stau românii pe internet în fiecare zi și câți au smartphone

ACTUALITATE
Cât stau românii pe internet în fiecare zi și câți au smartphone

În ciuda anumitor aparențe, românii nu sunt străini de tehnologie. Sigur, piața dispozitivelor conectate la internet e încă mică, atât prin prisma prețului mediu, cât și prin modul în care sunt utilizate, dar acestea sunt populare în rândul românilor.

În prima jumătate a anului, peste 95% dintre utilizatorii de internet din România, cu vârste într 16 și 64 de ani, susțin că au avut smartphone. Sigur, au și în continuare, ceea ce arată rata de penetrare a acestei tehnologii în țara noastră. Utilizarea acestora a fost de peste 90% în toate categoriile de vârstă.

Cum poate te așteptai, telefoanele cu acces oricând la internet și cu aplicații sunt mai folosite de tineri. Consumul cel mai scăzut e în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani. Cei mai în vârstă dintre utilizatorii din România dețin un telefon clasic – 17%.

Cât stau românii pe internet?

În prima jumătate a lui 2019, cel mai lung timp mediu de folosire a internetului s-a înregistrat în rândul utilizatorilor de calculatoare şi tablete. Media a fost de de 4 ore şi 20 de minute pe zi. Consumul de internet pe telefon a fost cu o oră mai scurt – 3 ore şi 21 de minute.

În egală măsură, e bine de știut că un număr foarte mare de utilizatori deţin un PC sau laptop – 87%. Peste 45% dintre utilizatorii de internet deţin şi o tabletă. Ceasurile inteligente sunt folosite de o cantitate mai scăzută de români, doar 12,2% dintre respondenţi. Cei mai mulţi utilizatori ai acestora fiind bărbaţi.

La fel ca la ceasuri inteligente, nici casele inteligente n-au mare tracțiune. Dispozitivele din sfera asta, în rândul utilizatorilor din România cu vârste cuprinse între 16 şi 64 de ani, au o rată de penetrare de 7,1%. În aceeași măsură, doar 6,5% dintre utilizatorii de internet au o brăţară inteligentă. Și doar 2,6% au un dispozitiv VR.

Cât despre alte „tehnologii”, mai mult de jumătate dintre respondenţi au citit un ziar în ediţie tipărită. Un număr similar au citit o revistă, cu un consum accentuat în rândul persoanelor mai în vârstă. Printul pierde în defavoarea digitalului: presa tipărită este citită în medie 32 de minute pe zi, în timp ce, în mediul online, timpul mediu creşte la 59 de minute pe zi.

Raportul a fost dezvoltat de eMarketer şi Starcom, în parteneriat cu GlobalWebIndex. Oferă date cu privire la consumul de media la nivel global și acoperă 41 de ţări, inclusiv România.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele