20 nov. 2019 | 12:10

Cât de bine rezistă mașinile electrice pe termen lung și cât de mult costă să le întreții

ACTUALITATE
Cât de bine rezistă mașinile electrice pe termen lung și cât de mult costă să le întreții

Mașinile electrice sunt renumite pentru durabilitate și investițiile reduse pe care le necesită după achiziționare, iar acum există date care arată dacă acesta este cazul sau nu.

Tesloop este o companie care oferă servicii de transfer în California, iar flota sa este compusă din mașini electrice Tesla. Având în vedere serviciile pe care le oferă, vehiculele companiei sunt folosite zilnic, pe distanțe mari. Cele șapte mașini din flota sa, un mix de vehicule Model X, Model 3 și Model S, se numără printre mașinile Tesla cu cel mai mare kilometraj din lume.

Dacă iei în considerare cât de folosite sunt, aceste mașini electrice de la Tesla sunt ideale pentru a testa cât de durabile sunt, de fapt, mașinile electrice și cât de mult costă să le întreții pe termen lung.

Pentru asta, Tesloop a pus la dispoziție jurnale de întreținere pe o perioadă de cinci ani, tim în care vehiculele sale au acumulat peste patru milioane de kilometri. Astfel, datele ne ajută să înțelegem mai bine dacă vehiculele electrice sunt la înălțimea promisiunilor companiilor care le produc: vehicule mai ieftine, cu o durabilitate fără precedent.

Cât de durabile sunt mașinile electrice

Fiecare dintre mașinile electrice ale companiei face pe lună cam 27.000 de kilometri. Cele mai multe dintre acestea au ajuns la peste 800.000 de kilometri făcuți. De multe ori, mașinile din flotă trebuie încărcate chiar și de două ori pe zi, ceea ce pune multă presiune pe mașini.

Pentru asta, Tesloop spune că a trebuit să schimbe de șase ori bateriile pentru mașinile din flota sa. Haydn Sonnad, fondatorul companiei spune că, deși bateriile s-au dovedit durabile, în ciuda degradării, acestea au fost schimbate din cauza problemelor din fabrică sau probleme de instalare. Autonomia bateriei unei Tesla model X a scăzut de la 418 kilometri la 320 de kilometri după aproximativ 530.000 de kilometri parcurși

Au mai fost necesare câteva reparații la nivel de osii, scaune sau chiar software. Sonnad a spus că reparațiile, deși neașteptate, nu au fost surprinzătoare după o utilizare atât de intensă.

Cât costă întreținerea mașinilor electrice

În ceea ce privește costurile de întreținere pentru mașinile electrice, acestea par să fie mai mici decât cele necesare pentru mașinile convenționale.

Jurnalele de întreținere ale Tesloop arată că, în cinci ani, a cheltuit cel puțin 152,216 dolari pentru flota sa de șapte vehicule și alte patru mașini pe care le operează, dar nu le deține. Cea mai mare parte a banilor a fost cheltuită pentru uzură normală și înlocuirea pieselor precum anvelope, ștergătoare, cheile noi, frâne etc.

Cele mai mari cheltuieli pe care le au cei care dețin flote de mașini sunt combustibilul (22%) și întreținerea și reparațiile (11%), potrivit unui studiu Deloitte. Vehiculele electrice ar putea reduce costurile la jumătate.

În 2018, New York a realizat un studiu pe flota sa de mașini, în care analiza costurile pentru combustibil și întreținere. A constatat că întreținerea vechiculelor convenționale a fost de două până la patru ori mai mare decât suma de 386 de dolari cheltuită pentru mașini electrice. Iar asta înainte să ia în calcul consumul de combustibil.

Tesloop spune că numai mașinile electrice ar putea menține costurile de întreținere și combustibil sub control pentru numărul de kilometri pe care trebuie să le facă în fiecare zi.