12 iun. 2019 | 15:27

Care sunt mașinile care se depreciază cel mai mult după ce le cumperi noi. Surpriza care vine din partea Dacia

AUTO
Care sunt mașinile care se depreciază cel mai mult după ce le cumperi noi. Surpriza care vine din partea Dacia

E bine să știi care sunt mașinile care se depreciază cel mai mult după ce le cumperi, fie noi, fie second-hand. Chiar dacă acum îți place automobilul pe care ți l-ai luat, la un moment dat sigur o să vrei să-l vinzi, Există, însă, mărci sau modele a căror valoare se depreciază mai repede sau mai mult decât altele. Odată ce-ai luat-o, mai mult ca sigur o să rămâi cu ea pentru că n-o s-o mai vrea nimeni.

România este paradisul mașinilor SH pentru că, în general, românii nu prea au suficienți bani pentru o mașină nouă, dar se și încăpățânează să-și ia modele de lux. Dacă vrei o limuzină de lux, să arăți lumii că ai bani, ar trebui cumpărată nouă, nu SH, dar acesta e alt aspect al discuției pentru că ține de obiceiul consumatorului român.

De ce se devalorizează mașinile

Toate mașinile se devalorizează, la fel ca oricare alt produs. Este una dintre legile nescrise ale consumerismului și trebuie să ții cont de ea atunci când îți iei o mașină. Indiferent dacă îți iei una nouă sau SH și dacă investești mii de euro în mentenanța ei, aceasta tot se va devaloriza și nu-ți vei scoate niciodată banii pe care i-ai dat inițial.

Motivele deprecierii unui automobil pot fi numeroase: vechimea lui, uzura lui, dar, după cum spuneam, ține și de condițiile pieței. Dacă azi cumperi o Dacia Duster nouă la 18.000 de euro și mâine vrei să o vinzi, în niciun caz n-o să o vinzi tot cu 18.000 de euro. Adică tu vei încerca, dar n-o să reușești. Vei vedea că trebuie să lași la preț pentru a-l convinge pe client să cumpere Dusterul tău nou, decât pe cel la fel de nou din fabrică. În astfel de cazuri, alegerea va fi mereu fabrica.

Care sunt mașinile care se depreciază cel mai mult după ce le cumperi noi

De asemenea, valoarea unei mașini se depreciază și mai mult cu cât trece prin mâinile mai multor proprietari. Nu trebuie neapărat ca acel autoturism să aibă vreo problemă. E o problemă ce ține de suspiciunea clientului („e SH, sigur are ea ceva…”).

În general, mașinile pierd în jur de 15 – 20% din valoarea inițială în fiecare an. În primul an, se devalorizează cel mai mult. Apoi, în funcție de mentenanță, deprecierea mai poate fi încetinită, dar niciodată oprită. Nu este și cazul mașinilor clasice/istorice. În cazul lor fenomenul este exact invers datorită rarității lor. Cu cât pe piață există mai multe exemplare ale aceluiași model, cu atât ele tind să se devalorizeze mai rapid.

Ia ca exemplu Volkswagen Beetle din anii ’40 – ’50. Cândva, erau cele mai numeroase mașini și extrem de ieftine. Azi, pentru că au ajuns atât de rare, vor costa o avere, de la an la an.

Care sunt mașinile care se depreciază cel mai mult, după ce le cumperi noi

  • BMW M6;
  • Mercedes-Benz CL65 AMG;
  • Porsche Cayenne;
  • Audi A8;
  • Range Rover;
  • Jaguar XK;
  • Infiniti FX;
  • Peugeot 508;
  • Opel Cascada;
  • Volvo S60.