18 dec. 2019 | 18:03

De ce mașina ta ar putea fi ținta unui hacker și cât de mare a devenit problema

ACTUALITATE
De ce mașina ta ar putea fi ținta unui hacker și cât de mare a devenit problema

E posibil să nu-ți fi dat seama încă, dar și mașina ta poate fi hack-uită, așa cum se poate pe orice laptop sau telefon mobil.

Atacatorii cibernetici profită de orice vulnerabilitate pentru a putea căpăta acces la lucruri care nu li se cuvin, cu forța. Pot să-ți fure bani de pe card, să-ți afle parole sau să adune fotografii din colecția ta personală. Odată cu dezvoltarea tehnologiei, aceștia își extind tot mai mult „aria de activitate”, așa că au ajuns acum și la mașini. Un raport Upstream.auto arată cât de gravă e, de fapt, situația.

În ultimii ani, atacurile cibernetice din industria auto au fost și continuă să fie într-o continuă creștere. În 2019, au existat 150 de astfel de cazuri. La prima vedere, această cifră nu pare una mare. Totuși, este relevantă în comparație cu anii anteriori. În ultimul an, atacurile cibernetice din industria auto au înregistrat o creștere totală de 99%. De asemenea, din 2016, această industrie a experimentat o creștere de 94% în fiecare an, în cazul unor astfel de atacuri.

Cât de mare e riscul ca mașina ta să fie vizată

În cazul fiecărui atat, numărul de persoane și vehicule afectate este diferit. De exemplu, o breșă de securitate din martie a vizat compania Toyota. În urma atacului respectiv, datele a 3,1 milioane de clienți au fost expuse.

Pe măsură ce mașinile devin mai sofisticate, crește și numărul de astfel de atacuri. Digitalizarea a venit și cu un preț, oferind celor rău intenționați o cantitate nesfârșită de puncte de acces pentru a căpăta control asupra vehiculelor.

Dacă un atac reușește, pot obține informații personale despre tine, detalii financiare cu ajutorul cărora pot fura bani sau pot găsi modalități prin care să nu-i mai permită mașinii tale să funcționeze.

Partea proastă e că toate aceste atacuri la care mașina ta ar putea fi supusă se întâmplă de la distanță. Astfel, atacatorii nu au nevoie să se afle înăuntrul sau în apropierea vehiculelor pentru a-și putea duce activitatea la bun sfârșit.