De ce aplicațiile sunt albastre și de ce Facebook renunță la această culoare
Deschide telefonul și aruncă o privire peste aplicațiile tale. O să observi că majoritatea dintre ele sunt albastre. De ce?
Aplicațiile Facebook, LinkedIn, Dropbox, Twitter, Google Earth, Skype, Waze, Telegram, Google News sau Reddit sunt albastre sau, oricum, albastru este culoarea dominantă a iconiței de pe telefon.
Mai mult, la fel de albastre sunt și multe aplicații de iPhone, cele precum Voice Memos, Weather, Safari sau App Store. De asemenea, pe iPhone-uri, o bulă albastră reprezintă un mesaj de pe un alt iPhone, iar una verde semnifică un mesaj venit din tabăra adversă, Android.
Este clar că aceasta este culoarea preferată a antreprenorilor din Sillicon Valley. Care este motivul? Există o semnificație mai mare în spatele culorii albastru?
De ce majoritatea aplicațiilor de pe telefon sunt albastre
Această alegere a culorii este una conștientă. Albastrul este culoarea digitalului. Link-urile de tip hyperlink sunt albastre și culoarea lor se transformă într-un albastru închis atunci când sunt accesate. Google a făcut un focus grup și le-a arătat oamenilor 41 de nuanțe de albastru pentru a afla care este culoarea care generează cele mai multe click-uri.
În același timp, albastrul este cea mai populară culoare din lume. Oameni din Indonezia până în Germania o preferă. Albastrul este culoarea cerului și a apei, este o culoare liniștitoare care-ți inspiră calm, fiabilitate. Albastrul este cea mai solicitată culoare pentru logo-urile companiilor de tehnologie.
Bine, și atunci de ce Facebook renunță la celebrul albastru? Rețeaua socială a avut acel banner albastru încă de la începuturi, iar acum vrea să scape de el, într-un efort de a-și spăla imaginea.
Compania va schimba atât aplicația de mobile, cât și site-ul și va adopta un stil mai minimalist. Rețeaua socială va renunța la bannerul albastru pentru unul alb.
Mark Zuckerberg vrea să schimbe designul rețelei sociale pentru ca cele trei mari aplicații ale companiei (Facebook, Instagram și WhatsApp) să nu mai fie atât de diferite din punct de vedere vizual. WhatsApp e verde, iar Instagram este de un roșu-portocaliu.
Zuckerberg se pregătește de unificarea celor trei servicii într-o „super aplicație”, iar pentru asta are nevoie ca ele să fie similare din punct de vedere vizual. Un alt motiv pentru care rețeaua socială dă albastrul pentru alb este încercarea companiei de a părea mai transparentă, mai curată decât până acum.