Acest român tocmai a făcut mașinile electrice mai bune cu invenția lui
Mașinile electrice pe care chiar ți le poți permite au o problemă: autonomia. Din fericire, sunt oameni care muncesc s-o facă mai bună. Așa e cazul și unui inginer român din Deva.
Cazul lui Romeo Cătălinoiu a amintit de francezul care a făcut afacere din transformarea mașinilor Dacia în unele electrice. Inginerul din Deva a dezvoltat un mecanism care permite creşterea autonomiei maşinilor electrice cu circa 30%.
Invenția lui duce la un consum de energie mai mic şi, implicit, în mărirea duratei în care autovehiculul poate fi folosit după o singură încărcare la priză, notează Agerpres. Romeo Cătălinoiu a construit un reductor mecanic cu raport de transmisie variabil autoadaptiv. A reușit asta după doi ani de cercetare și dezvoltare.
şi a fost dusă la bun sfârşit după doi ani de studiu şi cercetare.
„În stadiul actual se ştie că transmisia automobilelor propulsate de motoare electrice este asigurată de un reductor cu o singură treaptă, ceea ce face ca motorul electric să lucreze pe o plajă destul de largă de turaţii. Având un consum destul de mare de energie, autonomia este relativ scăzută. Acest reductor are, teoretic, o infinitate de rapoarte de transmisie cuprinse între două valori constructiv alese, ceea ce face ca motorul electric să lucreze pe o plajă restrânsă de turaţii, rezultând un consum de energie mai mic şi o autonomie mai mare.”
Romeo Cătălinoiu pentru Agerpres
Invenția i-a adus o bursă la Salonul Auto București
Reușita inginerului român i-a adus o bursă în valoare de 10.000 de lei la Salonul Auto Bucureşti (SAB). Varianta prezentată la SAB permite creşterea autonomiei de funcţionare a maşinii electrice cu 30%.
Inventatorul a spus că, într-o variantă perfecţionată, este posibilă o reducere a consumului de energie cu 45%. Asta înseamnă că și autonomia crește. „Eu zic că se poate ajunge şi la 400 de kilometri”, a adăugat acesta. Acum urmează să-și breveteze invenția. Anul viitor va fi lansată ca produs de sine stătător.